آبرسانی به ۷۱۰۰ روستای کشور با همکاری دولت و بسیج سازندگی

سردار زهرایی گفت: آبرسانی به هفت هزار و ۱۳۸ روستای کشور با همکاری دولت در دستور کار جدی بسیج سازندگی کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سردار «محمد زهرایی» امروز (۲۲ اردیبهشت) در حاشیه افتتاح آسفالت محور مواصلاتی سه قلعه به روستاهای همجوار اظهار کرد: یکی از تعاملاتی که بین مجلس شورای اسلامی با بسیج سازندگی در سال گذشته و امسال اتفاق افتاد مصوباتی خوبی بود که در راستای اعطای قیر رایگان برای آسفالت معابر روستایی و دسترسی‌ها و جاده‌های بین مزارع انجام می شد.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد: در سال گذشته با همت و همکاری دولت بخشی از این قیر رایگان در اختیار شرکت‌های مربوطه مورد تایید قرار گرفت و بسیج سازندگی با همکاری دستگاه های زیربط در شهرستان‌ها و مناطق مختلف به این کار همت گماشت.

 

وی با بیان اینکه امروز شاهد افتتاح آسفالت محور مواصلاتی سه قلعه به روستاهای همجوار از محل همینقیرهای رایگان هستیم، افزود: در سال ۱۴۰۱ نیز پنج درصد از اعتبارات قیر در اختیار بسیج سازندگی قرار گرفت که ۲ درصد نیز برای ارتش و سایر نهادهای انتظامی با نظارت بسیج سازندگی انجام خواهد شد.

 

سردار زهرایی ادامه داد: سعی می‌کنیم برای پایگاه‌ها، پاسگاه‌ها، جاده‌های بین مزارع، پروژه‌های محرومیت‌زدایی، گلزار شهدا در مسیرهای دسترسی و جاده‌های روستایی این کار را هدفمند و با برنامه ریزی صحیح و شناسایی دقیق انجام دهیم.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور به برنامه‌های مشترک دولت و بسیج سازندگی برای آبرسانی شرب روستاها اشاره کرد و گفت: دراین راستا قراردادی منعقد شد که آب شرب برای هفت هزار و ۱۳۸ روستا در مدت ۳۰ ماه با اعتبار ۳۰ هزار میلیارد تومان اجرا می شود که البته این تعداد همه روستاهای  کشور نیست و ما باید بتوانیم تا ۱۶ هزار روستا را در یک بازه زمانی مشخصی به سرانجام برسانیم.

 

وی با اشاره به تاکنون عملیات اجرایی آبرسانی به هزار و ۲۰۰ روستا شروع شده است، خاطر نشان کرد: در خراسان‌ جنوبی نیز با همکاری آب و فاضلاب، بسیج سازندگی توانسته این کار را جلو ببرد و در شهرستان‌های مختلف این اقدام در حال انجام است.

 

سردار زهرایی بیان کرد: کار آبرسانی به روستاها در دستور کار است و هر روستایی که در مسیر است یا نیازمند به آب دارد اما شاید در کد و نقشه‌های قبلی و کد اعتباری دیده نشده نیز قرار شد در این مرحله توسط فرمانداران با همکاری بسیج سازندگی شناسایی و برای انجام کار معرفی شوند.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: در دولت سیزدهم که شعار مردمی و مردم نوازی دارد باید همه مردانه در کنار هم باشیم و هم افزایی کنیم.

 

کد خبر 1174631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha