کنترل پرفشاری خون در ۸۴ درصد بیماران کاشان و آران و بیدگل

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ۸۴ درصد بیماران مبتلا به پرفشاری خون در کاشان و آران و بیدگل موفق به کنترل بیماری شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، دکتر مهدی دلاوری امروز پنج شنبه ۲۲ اردیبشهت در گفت و گو با خبرنگاران گفت: تاکنون ۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر مبتلا به پرفشاری خون در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شده و دارای پرونده مراقبت هستند.


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: از این تعداد ۴۷/۵ درصد از مبتلایان به موقع جهت دریافت مراقبت بیماری فشارخون به پایگاه های سلامت تحت پوشش مراجعه کرده و ۸۴ درصد این افراد موفق به کنترل بیماری شده اند.


دلاوری ادامه داد: بیماری فشارخون بالا، اصلی ترین عامل خطر قابل تغییر برای ناتوانی و مرگ و میر زودرس ناشی از بیماری های قلبی، بیماری های مزمن کلیه و سکته مغزی در جهان و ایران است و بیش از دو میلیارد نفر در جهان به بیماری فشارخون بالا مبتلا هستند.


دکتر دلاوری اظهار داشت: یکی از موانع مهم در کنترل مؤثر فشارخون بالا، عدم اطلاع مردم از بالا بودن میزان فشارخون خودشان است در حالی که فشارخون می تواند به سادگی در منزل یا در مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه ها و خانه های بهداشت شناسایی شود و این موضوع ضرورت توجه بیش از پیش به این بیماری را مطرح می کند. 


معاون بهداشت دانشگاه، با بیان شعار امسال روز جهانی فشارخون (دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱) با عنوان "با اندازه گیری دقیق فشارخون و کنترل مطلوب آن، زندگی با کیفیت و عمر طولانی تری داشته باشید"، این روز را یک فرصت برای برنامه ریزی و اجرای فعالیت هایی با تاکید بر شعار سالانه و در راستای اطلاع رسانی و ارتقای آگاهی عمومی و تشویق افراد، برای پیشگیری از بیماری فشارخون بالا در طول سال دانست.

کد خبر 1174638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha