آران و بیدگل؛ دروازه ورود به پهنه فرهنگی و تمدنی اصفهان است

مشاور مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: آران و بیدگل به عنوان شمالی ترین شهرستان استان اصفهان، به عنوان دروازه شمالی ورود گردشگران به پهنه فرهنگی و تمدنی این استان شناخته می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، حسین سلوکانه در آیین تودیع و معارفه رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آران و بیدگل گفت:  شهرستان « آران وبیدگل» که به شهر علما ‌،فضلا و دانشمندان علوم مختلف معروف است به عنوان شمالی ترین شهرستان استان، دروازه شمالی ورود گردشگران به پهنه فرهنگی و تمدنی اصفهان شناخته می شود.

 

مشاور مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان افزود: بر همگی ما واجب است در حفظ آثار ارزشمند فرهنگی وهنری نیاکان خداجویمان دراین خطه ‌کوشیده وتلاش کنیم تا این مطاع ارزشمند فرهنگی را در معرض نگاه دیگر آدمیان درقالب صنعت صلح آمیز گردشگری قرار دهیم.

 

اداره میراث فرهنگی آران و بیدگل سازوکار لازم را برای جذب سرمایه‌گذار ایجاد کند

 

فرماندار آران و بیدگل هم در این مراسم گفت: صنعت گردشگری به عنوان متنوع‌ترین و بزرگترین صنایع درجهان، مهمترین منبع درآمد و ایجاد فرصت های شغلی برای بسیاری از کشورهای دنیا است.

 

علی اکبر رضایی افزود: شهرستان آران و بیدگل از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بی‌نظیری از جمله پتانسیل‌های گردشگری، تاریخی و مذهبی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی برخوردار است که می‌توان از این ظرفیت‌ها به عنوان یک منبع درآمدزایی بهره‌مند شد.
 

فرماندار آران و بیدگل با بیان اینکه این شهرستان مجموعه‌ای از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری همراه با چشم‌اندازی روشن را در عرصه گردشگری در خود جای داده است گفت: اداره میراث این شهرستان با طرح یک برنامه جامع گردشگری، سازوکار لازم را برای جذب سرمایه‌گذار ایجاد کند.

 

رضایی با اشاره به این‌که توسعه گردشگری و صنایع دستی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از رویکردهای دولت سیزدهم است تأکید کرد: امیدواریم با کمک و حمایت دولت و تمهیدات لازم از سوی بانک‌ها پروژه‌های نیمه تمام گردشگری تکمیل شود.

 

در این آیین از خدمات سید حسین شاکری تقدیر و مهدی مشهدی به عنوان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان آران و بیدگل معرفی و منصوب شد.

 

کد خبر 1174651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha