نقدها نسبت به طرح اصلاح یارانه ها باید دقیق، کارشناسی شده و منصفانه باشد

معاون استاندار کرمان گفت: نقدها نسبت به طرح اصلاح یارانه ها باید دقیق، کارشناسی شده، منصفانه و به دور از تحریک کردن جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، نشست مشترک مدیران مسئول رسانه های استان با معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری و سخنگوی این طرح در استان با موضوع طرح تحول اقتصادی دولت در هدفمندی یارانه ها، امروز پنجشنبه(22 اردیبهشت) با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس بسیج رسانه استان، مدیرخانه مطبوعات و... برگزار شد.

 

 

در ابتدای این نشست، محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فعالیت 390 رسانه در استان را ظرفیتی برای تبیین اقدام بزرگ دولت در اصلاح یارانه ها عنوان کرد.

 

 

رحمان جلالی، معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری کرمان هم نقش آفرینی رسانه ها در این بحبوحه جنگ اقتصادی را مورد توجه قرار داد و گفت: کارشناسان به ضرورت اجرای این طرح اذعان دارند همانگونه که در مسئله بنزین همه به ضرورت آن واقف بودند گرچه مشکلاتی در اجرا پیش آمد.

 

 

وی با تأکید بر اینکه دولت دنبال حذف ارز ترجیحی نیست و با طرح هدفمند کردن یارانه ها صرفاً توقف گاه این ارز از وارد کننده به مصرف کننده جابجا می شود؛ افزود: قرارگاه اقتصادی در استان تشکیل شده و رصد ذخایر را روزانه انجام می دهد.

 

 

جلالی اشراف اطلاعاتی بر بازار، تشکیل کارگروه اقدام مشترک ذیل این قرارگاه و متشکل از صمت، جهاد کشاورزی، تعزیرات، بسیج اصناف و... برای بازدید میدانی، راهبردهای رسانه ای و در نهایت کمیته ارزیابی را از دیگر اهداف قرارگاه اقتصادی برشمرد.

 

 

وی با تأکید بر اینکه نقدها نسبت به طرح اصلاح یارانه ها باید دقیق، کارشناسی شده، منصفانه و به دور از تحریک کردن جامعه باشد؛ تصریح کرد: مخالفت ها غیراصولی، غیرکارشناسی و غیرمنصفانه نباشد اما می بینیم عده ای دنبال عقده گشایی هستند.

 

 

جلالی تأکید کرد: با محتکران و قاچاقچیان کالا که باعث اخلال در نظام اقتصادی کشور هستند مانند شرایط عادی برخورد نخواهد شد.

 

 

در این نشست تعدادی از مدیران رسانه ها به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

 

 

آنچه در این میان مهم است اینکه اقناع سازی کارشناسان امر باید به گونه ای باشد تا ابهامات جامعه در خصوص طرح تحول اقتصادی دولت به روشنی پاسخ داده شود تا ضمن همراهی مردم در این اقدام بزرگ، راه هر گونه سوءاستفاده از شرایط کنونی کشور بر مخالفین بسته شود.

 

 

از جمله این نظرات کارشناسی؛ تازه ترین اظهارات وزیر کار مربوط به نشست وی در مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم است که مشروح آن از اینجا قابل مطالعه است.

 

کد خبر 1174657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha