افزایش  ۵ درصدی مصرف  برق در استان مرکزی/ تاکید بر صرفه جویی در مصرف انرژی

مرادی با اشاره به افزایش ۵ درصدی مصرف برق در استان مرکزی، بر اهمیت صرفه جویی در مصرف انرژی تاکید کرد.

«محمد مرادی» با اشاره به ورود به فصل گرما و اهمیت صرفه جویی در مصرف انرژی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون با افزایش 5 درصدی مصرف برق در استان مرکزی روبرو شده ایم که این مهم بر رعایت هر چه بیشتر و صرفه جویی در مصرف برق می افزاید.

 

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی، افزود: میانگین بار مصرف برق در استان از ابتدای سال جاری تاکنون 842 مگاوات و میزان بار مصرفی در بازه زمانی مشابه در سال گذشته  798مگاوات بوده است.

 

وی اضافه کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته، نیاز مصرف برق استان در تابستان امسال به 1350مگاوات افزایش خواهد یافت که از این میزان 30 درصد مربوط به بار سیستم های سرمایشی است.

 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: نصب سایبان برای کولرها،سرویس به موقع کولرها، استفاده از دور کند کولرهای آبی و دمای آسایش بین 24تا 25 درجه سانتی گراد کولرهای گازی نقش موثری در کاهش مصرف برق دارد.

 

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی  بابیان اینکه  برنامه  های عملیاتی برای گذر از پیک در حال اجراست ،افزود: پيگيري خريد 150دستگاه كليد قابل قطع و وصل از راه دور، تجهيز 32 كليد موجود به سيستمهاي فرمان پذيري از راه دور وكنترل پذيري مشتركين ديماندي استان را از جمله اقدامات  انجام شده است.

 

مرادای با اشاره به اینکه 777هزار مشترک برق در استان مرکزی وجود دارد، اظهار کرد: برق آنان ازطریق 18هزار و 249دستگاه ترانسفورماتور و 21هزار کیلومتر شبکه تامین می شود.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: خاموش کردن چراغ های اضافی، کاهش مصرف سیستم های سرمایشی، حذف وسایل برقی غیرضروری و بهره گیری از دیزل ژانراتورها درصنایع و ادارات در ساعت اوج بار از جمله راهکارهای کاهش مصرف برق است.

 انتهای پیام/

کد خبر 1174662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha