عدم نظارت سیستماتیک قضات بر شعب موجب اطاله دادرسی می‌شود

رئیس کل دادگستری استان کردستان بر لزوم نظارت دقیق قضات در تعیین اوقات رسیدگی و نظارت پرونده‌ها تاکید کرد و گفت: عدم نظارت سیستماتیک قضات بر شعب موجب اطاله دادرسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان ظهر امروز پنج شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه در بازدید از حوزه قضایی کامیاران اظهار داشت: قضات باید مشخصات محکومین زندان کامیاران را مرتبا پایش کرده و در راستای سیاست‌های حبس‌زدایی قوه قضاییه تلاش خود را بر استفاده از نهادهای جایگزین حبس بکار گیرند.

 

 

حجت‌الاسلام حسینی در ادامه بر لزوم آسیب شناسی جدی بر مشکلات موجود در شعب اجرای احکام استان تاکید کرد و افزود: خوشبختانه اکثریت شعب کامیاران از موجودی متعارف در برخوردار هستند اما شعب اجرای احکام باید در چند ماه آینده ساماندهی شوند.

 

 

وی بر لزوم نظارت دقیق قضات در تعیین اوقات رسیدگی و نظارت پرونده‌ها تاکید کرد و گفت: عدم نظارت سیستماتیک قضات بر شعب سبب اطاله دادرسی می‌شود.

 

 

رئیس کل دادگستری استان کردستان، درصد ابلاغ الکترونیک دادگستری کامیاران را 97 درصد ذکر کرد و افزود: حوزه قضایی کامیاران از این لحاظ رتبه اول را در میان حوزه‌های قضایی استان دارد.

 

 

حجت‌الاسلام حسینی همچنین از تشکیل پلیس اجرای احکام کیفری در استان در آینده نزدیک خبر داد و خطاب به قضات این شهرستان خاطرنشان کرد: در بحث نظریات کارشناسی، باید با نظارت و پیگیری جدی سعی شود تا در کمترین زمان ممکن این نظریات به شعبه ارسال شود تا موجبات تاخیر در صدور رأی فراهم نشود و پرونده در زمان مناسب مختومه شود.

 

 

همچنین در این بازدید رئیس کل دادگستری استان از واحدهای مختلف دادگستری کامیاران بازدید کرده و در جریان مسائل و مشکلات کارکنان قضایی و اداری قرار گرفت.

 

 

در حاشیه این بازدید نیز حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی با مردم این شهرستان بصورت حضوری ملاقات و دستورات لازم را در این خصوص صادر کرد.

کد خبر 1174699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha