شهرداری کرمان در تدارک جشنواره جهانی شعر مقاومت/ فراخوان در سالروز فتح خرمشهر منتشر می شود

شهردار کرمان از برگزاری "جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان" خبر داد و آن را در راستای احیای ظرفیت های بین المللی شعر مقاومت و ظرفیت های کرمان به عنوان جهان شهر مقاومت عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سعید شعرباف، پنجشنبه(۲۲ اردیبهشت) در نشست خبری از برگزاری "جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان" خبر داد و آن را در راستای احیای ظرفیت های بین المللی شعر مقاومت و ظرفیت های کرمان به عنوان جهان شهر مقاومت عنوان کرد.

 

 

 

شهردار کرمان با بیان اینکه اگر این جشنواره را در شان حاج قاسم برگزار کنیم حتماً در سال های آتی ماندگار خواهد شد؛ گفت: اگر نظرات کارشناسی و نقادانه در کنار مدیران جشنواره باشد؛ این جشنواره، حرکت کوتاه مدت و زودگذر نخواهد بود.

 

 

 

وی ادامه داد: در این صورت جشنواره نوید بخش آن است، اگر گفتمان بین المللي و مفهوم مقاومت که زبان جمهوری اسلامی برای گفتمان با دنیا و مهمترین ابزار دیپلماسی جمهوری اسلامی و فراتر از مرزهای کشورهای اسلامی است؛ در کنار جذابیت شعر که دل های زیادی در دنیا را مجذوب می کند، قرار بگیرد و فخامت خود را داشته باشد و با فطرت انسان ها ارتباط برقرار کند- گرچه مقاومت در ذات انسان ها نهفته است- حرکت خوبی در حوزه بین الملل ایجاد می کند.

 

 

 

 

شعرباف در ادامه؛ حاج قاسم را مصداقی از همه این مفاهیم دانست و تصریح کرد: تلاش داریم فراتر از روش های معمول برای تبلیغات این جشنواره عمل کنیم تا فراخوان آن به دست شاعران مقاومت برسد‌.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: همه کسانی که دل در گرو مفهوم مقاومت و مصادیق آن در جبهه مقاومت دارند و به نحوی می توانند تولید محتوا کنند به ما بپیوندند تا در شان حاج قاسم و شهدای مقاومت کار شود.

 

 

 

شهردار کرمان اظهار کرد: دست اندرکاران این جشنواره جهانی با نگاهی فراگیر به واژه مقاومت و با چشم اندازی فراتر از مرزهای جغرافیایی برای حضور در جشنواره دعوت می کنند.
 

 

 

 

مجتبی احمدی، دبیر جشنواره هم اظهار کرد: شورای تخصصی جشنواره متشکل از ۴ نفر ایرانی و یک نفر از افغانستان است و فراخوان جشنواره به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی، همزمان با سالروز فتح خرمشهر در سوم خردادماه جاری منتشر می شود.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه جشنواره جهانی شعر مقاومت در ۵ بخش شعر فارسی سنتی، شعر فارسی نو، شعر عربی سنتی، شعر عربی نو و شعر انگلیسی برگزار خواهد شد؛ افزود: سعی کردیم از کلیشه های رایج فاصله بگیریم و بیشتر روی گستردگی موضوع کار کنیم‌.

 

 

 

احمدی ادامه داد: موضوع منحصر به جبهه مقاومت نیست و هر کجا در جهان با ظلم و استعمار و استثمار مقابله می شود، موضوع این جشنواره است.

 


 

وی ظلم ستیزی، عدالت طلبی، استکبارستیزی؛ آزادی خواهی و چهره های مقاومت در جهان را از موضوعات این جشنواره عنوان و بیان کرد: ۲۰ مرداد، برای پایان مهلت ارسال آثار و هفته آخر آبان ماه برای برگزاری مراسم پایانی پیش بینی شده است‌.

 

 

 

احمدی از حضور شرکت کنندگانی از کشورهای خارجی خبر داد و گفت: از چهره های شعر مقاومت در دنیا دعوت خواهیم کر و برنامه های جشنواره به صورت عمومی و تخصصی خواهد بود و تلاش داریم وجه مردمی آن بیشتر باشد.

 

 

 

وی تصریح کرد: احتمالاً چند پیش برنامه به ویژه در شهرهایی که پیوندی با مقاومت دارند مثل دزفول و بوشهر و...با همکاری شهرداری این شهرها برگزار خواهد شد.

 

 

 

در این نشست از نشان رسمی جشنواره که در آن از تصویر سردر مسجد جامع کرمان استفاده شده؛ رونمایی شد؛ مسجد جامع کرمان به دلیل واقعه ۲۴ مهر یکی از نمادهای مقاومت استان است.

کد خبر 1174707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha