صف‌ طولانی خرید مرغ در ماسال/ مردم نگران کالاهای اساسی نباشند

مردم ماسال امروز برای خرید مرغ صف‌های طولانی را در مرغ‌فروشی‌ها تشکیل دادند که در این راستا فرماندار ماسال از مردم خواست نگران تهیه کالاهای اساسی نباشند.

خبرگزاری شبستان_ماسال، مائده فلاحتکارضیابری: همزمان با آغاز طرح جراحی اقتصادی موسوم به حذف ارز ترجیحی، عده زیادی از مردم در راستای ترس کمبود کالا، امروز در مرغ‌فروشی‌ها صف‌های طولانی تشکیل دادند.

 

براساس اعلام رسمی قیمت مرغ زنده درب مرغداری ۴۰ هزار تومان و مرغ درب کشتارگاه ۵۶ هزار تومان است، از چند روز گذشته و به دنبال تغییر نرخ برخی اقلام و افزایش یارانه نقدی خبرهایی مبنی بر افزایش قیمت برخی اقلام از جمله مرغ در فضای مجازی منتشر شده بود که همین موضوع باعث هجوم تعدادی از شهروندان برای خرید مرغ از صبح امروز و قبل از باز شدن در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها شد‌.


در حال حاضر کلیه فروشگاه‌های مرغ‌فروشی سطح شهر ماسال به دلیل تقاضای زیاد و همزمان مردم، مرغ برای عرضه ندارند.

 

یکی از شهروندان ماسال که در صف خرید مرغ بود اظهار کرد: از شنبه قیمت مرغ تقریبا دو برابر می‌شود و به همین علت این صف‌ها برای خرید مرغ در مرغ‌فروشی‌ها تشکیل شده است.

 

 

وی گفت: وقتی امروز می‌توان مرغ را با قیمت کیلویی 31 هزار تومان خرید چرا نباید صف بایستیم؟ در این روزهای گرانی هزار تومان هم برای ما هزار تومان است.

 

یکی دیگر از شهروندان گفت: از صبح زود آمدم جلوی مرغ‌فروشی تا به محض آمدن مرغ، بتوانم مرغی خریداری کنم و به منزل ببرم، اما متاسفانه برخی از مردم اقدام به خرید بیش از پنج مرغ می‌کنند.

 

وی تصریح کرد: خب اگر 10 مرغ هم با قیمت 31 هزار تومان خریداری شود خلاصه که یک روز به اتمام می‌رسد و باید مرغ 60 هزار تومانی خریداری کنند، پس این همه ترس از قیمت بالا داشتن عاقلانه نیست.

 

گفته می‌شود بر اساس شایعات پیش آمده برخی مردم بر این باورند که با افزایش قیمت کالاها، با کمبود برخی از کالاهای اساسی مواجه هستند که در این راستا با فرماندار ماسال به گفت‌وگو پرداخته‌ایم؛

 

 

«غلامرضا گیل‌چالانی» با توجه به تجمع مردم در جنب مرغ‌فروشی‌ها اظهار کرد: مردم نگران وضعیت کالاهای اساسی در سطح شهرستان نباشند، به اندازه کافی کالاهای اسایی در استان وجود دارد و توزیع خواهد شد.

 

فرماندار ماسال با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و اعلام اخبار در فضای مجازی در رابطه با گران شدن بعضی از مواد غذایی و اساسی افزود: هر گونه افزایش قیمت در حال حاضر غیرقانونی بوده و در صورت مشاهده برخورد خواهد شد.

 

وی گفت: مرغ، روغن و شکر به اندازه کافی وارد شهرستان شده و توسط عاملین پخش در حال توزیع است و نگرامی در این زمینه نبوده و بازرسین کارگروه تنظیم بازار دائما در حال رصد و بازرسی هستند تا اقدام غیرقانونی و خارج از مقررات صورت نگیرد.

 

گیل‌چالانی خاطرنشان کرد: از مردم شهرستان درخواتس دارم در صورت مشاهده هرگونه احتکار، افزایش قیمت غیر قانونی و یا دیگر موارد با شماره 124، فرمانداری، جهاد کشاورزی و یا اداره صمت تماس تا در کوتاه‌ترین فرصت رسیدگی شود.

کد خبر 1174733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha