مانور امدادی در رودبار با ارایه بیش از هزار خدمت پزشکی و درمانی

غلامی با بیان اینکه افزون بر هزار و صد خدمت درمانی، پزشکی و دارویی در مانور درمان جمعیت هلال احمر به مردم شهربیجار در رودبار ارائه شد گفت: این مانور به مناسبت گرامیداشت هفته جهانی صلیب سرخ و هلال برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سیاوش غلامی» با بیان اینکه به همت معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان گیلان به مناسبت هفته جهانی صلیب سرخ و هلال احمر مانور دو روزه درمان در منطقه شهر بیجار رودبار برگزار شد گفت: در این مانور بیش از یک هزار خدمات درمانی، دارویی و مشاوره ای به ساکنین این منطقه ارائه شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان افزود: با توجه به حادثه خیز بودن استان گیلان و تجربه زلزله دلخراش رودبار این مانور به منظور تمرین نحوه خدمت رسانی و آمادگی در برابر حوادث با حضور ۱۶ نفر از اعضای تیم bhcu رودبار، رشت و فومن، تیم های حمایت روانی جوانان و کارشناسان ستادی در دو روز متوالی برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این مانور خدمات به صورت رایگان صورت گرفت که شامل ویزیت ۲۲۶ نفر توسط پزشکان متخصص و عمومی، ۱۷۲ خدمت پرستاری و مامایی، ۱۰۶ خدمت مشاوره ای بهداشت روان و تغذیه بود.

«نهضت قنبرزاده» نیز بیان کرد: در این مانور کارشناسان توانبخشی با حضور در دبستان این منطقه، ۵۵ کودک را مورد ارزیابی ستون فقرات و ناهنجاری های اسکلتی کف پا قرار دادند.

معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت: همچنین کارشناس تغذیه و توانبخشی در دبیرستان پسرانه به ارائه مطالب آموزشی در خصوص پرهیز از مصرف بی رویه غذاهای آماده و چگونگی پیشگیری از مشکلات اسکلتی و عضلانی برای ۵۷ دانش آموز پرداختند.

وی اظهار کرد: نجاتگران،  مشاوران روانشناسی و مامایی تیم درمان با حضور در مدارس پسرانه و دخترانه ضمن برگزاری مانور به ارایه خدمات آموزشی و مشاوره ای به بیش از ۱۷۰ دانش آموز در مدارس منطقه پرداختند.

قنبرزاده اضافه کرد: کارشناسان بهداشت محیط نیز ضمن بازدید میدانی از روستاهای کندلات، شهربیجار، براگور و شیخ توسه نحوه دفع پسماند را به مردم منطقه آموزش دادند، همچنین کلر زنی آب منطقه،  بررسی وضعیت منطقه از لحاظ بیماری‌های منتقله، وضعیت حشرات و سمپاشی مکان های مورد نیاز از دیگر فعالیت های بهداشت محیط بود.

گفتنی است؛ انتقال و ارجاع یک بیمار خانم توسط آمبولانس جمعیت هلال احمر که از ناحیه مچ پا دچار ضرب دیدگی شده بود، جهت ادامه تخصصی روند درمان به بیمارستان  مرکز استان، اهدای ۱۵ سبد غذایی به خانوارهای کم درآمد و اهدای ۴ ست نوزاد به مادران باردار منطقه از دیگر فعالیت های این مانور بود.

شایان ذکر است: تیم های امدادی آوار، آنست، واکنش سریع، ارتباطات، اسکان اضطراری، تیم توانا از معاونت امداد استان و تیم های امدادی از شهرهای رودبار، آستانه اشرفیه، رشت و فومن در مانور سراسری مذکور شرکت داشتند.

کد خبر 1174834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha