هدف دولت از اصلاح ارز ترجیحی، برقراری عدالت است

امام جمعه بجنورد با اشاره به تصمیم دولت در خصوص آزادسازی ارز ترجیحی با بیان اینکه هدف دولت برقراری عدالت در جامعه است، گفت: گاهی از این طرح به عنوان حذف ارز ترجیحی یاد می شود که در حقیقت حذف نیست و مسئله جابه جایی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام والمسلمین «رضا نوری» امروز (23 اردیبهشت ماه) در خطبه های نماز جمعه مرکز خراسان شمالی با اشاره به تصمیم دولت در خصوص آزادسازی ارز ترجیحی با بیان اینکه هدف دولت از اجرای این طرح برقراری عدالت در جامعه است، افزود: گاهی از این طرح به عنوان حذف ارز ترجیحی یاد می شود که در حقیقت حذف نیست و مسئله جابه جایی است.

 

امام جمعه بجنورد، بیان کرد: پیش از این دولت یارانه کالاهای اساسی را در قالب ارز ترجیحی 4200 تومان به عده ای اندک اختصاص می داد تا این کالاها برای مردم تامین شود اما آنچه مشاهده می شد، بیشتر فساد و نارضایتی مردم بود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: افرادی که ارز ترجیحی را دریافت می کردند تعداد محدودی بودند که یا ارز را در بازار آزاد به فروش می رساندند، یا کالاهای دیگر غیرضروری را تامین و به قیمت خیلی بالا می فروختند و یا با وارد کردن بیش از حد کالا، باعث قاچاق محصول به خارج از کشور می شدند.

 

وی با بیان اینکه 25 میلیون نفر از از کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان از یارانه مردم ایران در جریان قاچاق کالاها بهره می بردند، اضافه کرد: شاید اگر این طرح اجرا نمی شد در سال های بعد کشور با مشکلات جدی روبه رو می شد.

 

حجت الاسلام نوری با اشاره به اینکه اجرای این طرح از سال 97 مطرح بود اما هر دولتی حاضر نبود تن به این موضوع بدهد، افزود: امروز تصمیم دولت بر این است که یارانه کالاهای اساسی به جیب همه مردم واریز شود و قدرت خرید مردم ارتقا یابد.

 

وی با اشاره به پرداخت ماهانه 300 تا 400 هزار تومان یارانه به مردم به تعریف یارانه نان هم در برنامه های آتی دولت اشاره کرد و با بیان اینکه قرار است این یارانه به مبلغ 600 هزار تومان افزایش پیدا کند، اظهارکرد: تمام تلاش دولت برقراری عدالت و تقسیم عادلانه یارانه است.

 

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه اراده دولت در بحث تولید واکسن، آزادسازی سواحل و بیمه رایگان 5.5 میلیون نفر از مردم محروم روستایی ثابت شده است، اظهارکرد: البته مسئولان هم باید در حوزه نظارتی به تکالیف خود جامه عمل بپوشانند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی همچنین به سخنان مقام معظم رهبری در جمع معلمان و کارگران اشاره کرد و گفت: نکاتی که مقام معظم رهبری در خصوص تربیت نسل آینده و تکالیف معلمان در خصوص تربیت نسلی آگاه و متعهد مطرح شد، باید مورد توجه قرار گیرد.   

 

حجت الاسلام نوری به مسئله حمایت از کارگر و تولید داخلی هم اشاره کرد و با بیان اینکه در جایی که امکان تولید و حمایت از تولید وجود دارد، مسئله واردات منتفی است، بیان کرد: واردات بی رویه باعث بیکاری نیروی جوان و تبعات آن می شود.

 

وی البته با اشاره به اینکه گاهی ضرورت نیاز جامعه به واردات از جمله در زمان کرونا و نیاز به واکسن و یا زمان خشکسالی و ضرورت واردات نهاده های دامی حس می شود، تصریح کرد: آنچه مورد تأکید مقام معظم رهبری است، پرهیز از واردات بی رویه است.

 

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه یک میلیارد دلار واردات باعث بیکار شدن صدهزار کارگر می شود، این مهم را زنگ خطری در حوزه ازدواج جوانان و بحران جمعیت نام برد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی همچنین بر حمایت از شرکت های دانش بنیان در راستای خنثی سازی تحریم ها تأکید کرد.

 

 

کد خبر 1174848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha