پیکر آیت الله «اسدالله روحانی بیدگلی» در خانه ابدی آرام گرفت

مراسم تشییع پیکر آیت الله حاج شیخ اسدالله روحانی با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان از مدرسه علمیه المهدی(عج) به طرف بقعه متبرکه امامزاده حسین(ع) آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، پیکر آیت الله شیخ اسدالله روحانی بیدگلی عصر روز پنج شنبه با حضور گسترده اقشار مختلف مردم آران و بیدگل به ویژه طلاب و روحانیون، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، امام جمعه آران و بیدگل و مسئولان منطقه از مدرسه علمیه المهدی(عج) به سمت بقعه متبرکه امامزاده حسین(ع) تشییع شد.

 

پس از برگزاری مراسم تشییع که با حضور گسترده مردم همراه بود، نماز میت توسط آیت الله سید محمد موسوی امام جمعه پیشین آران و بیدگل و فعلی خمینی شهر بر پیکر این عالم عامل قرائت و پیکر وی در خانه ابدی آرام گرفت.

 

به همین مناسبت، آیین بزرگداشتی عصر امروز جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱  از ساعت ۱۷:۳۰ الی ۱۹:۳۰ در آستان مقدس باب‌المراد حضرت قاسم بن علی النقی(ع) آران‌ وبیدگل برگزار می شود.

 

آیت الله حاج شیخ اسدالله روحانی از علمای بنام آران و بیدگل بود که از اساتید بزرگی چون آ‌یات عظام صدوقی (شهید محراب)، مرعشی نجفی، مشکینی، شیخ راضی نجفی تبریزی،‌ فاضل قفقازی (والد مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی)، علامه طباطبایی و حاج شیخ ابوالفضل زاهدی و همچنین حضرت آیت الله العظمی بروجردی ـ اعلی الله مقامهم ـ بهره مند شده بود و یکی از افتخارات خود را حضور مستمر در درس اخلاق حضرت آیت الله سید رضا صدر می دانست و همیشه از عنایات خاص حضرات آیات آسید احمد خوانساری و شیخ ذبیح الله قوچانی درباره خود به نیکی یاد می کرد.

 

سال ها درس های اخلاق ایشان با عنوان مکارم خوبان در رادیو معارف جمهوری اسلامی ایران برای مخاطبان پخش می شد و کرسی درس اخلاق ایشان در مدارس علمی کاشان و آران و بیدگل از معروفیت و رونق خاصی برخوردار بوده است.

 

از جمله فعالیت های اجتماعی ایشان می توان به تأسیس مدرسه علمیه المهدی (عج) و فاطمه الزهرا(س) اشاره کرد که برکات فراوانی را برای شهرستان آران و بیدگل در پی داشته است.

 

این عالم جلیل القدر سرانجام در روز  پنج شنبه ۱۰ شوال ۱۴۴۳ مقارن با ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ در سن ۹۰ سالگی دار فانی را وداع گفت و به لقاءالله پیوست.

کد خبر 1174873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha