همه باید دولت را در اجرای طرح جدید اقتصادی یاری کنیم

آیت الله عابدینی گفت: در این طرح اقتصادی که دولت آغاز کرده همه باید بسیج شده و کمک کنیم تا این طرح به نتیجه برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در خطبه های نماز جمعه که امروز (جمعه ۲۳ اردیبهشت) در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، بیان کرد: همه را به رعایت تقوا سفارش می کنم و باید بکوشیم که در رعایت تقوا یاریگر هم باشیم و داشتن تقوا سبب شده دوستی ها و همکاری های ما هم بر اساس تقوا باشد و خداوند متعال فرموده در روز قیامت کسانی که بر خلاف تقوا با هم دوست بوده و همکاری می کردند، دشمن هم می شوند.

 

امام جمعه قزوین ادامه داد: خداوند متعال فرموده متقین خود را فدای مردم می کنند و برای رفع مشکلات مردم خسارت و طعنه را می پذیرند و نمونه این امر را امروز در کشور شاهد هستیم و دولت تأکید دارد نباید ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی در اختیار واردکنندگان قرار گیرد که شاهد سوء استفاده و مشکلات در این حوزه باشیم.

 

وی عنوان کرد: امروز در کشور جراحی اقتصادی را داریم و مقام معظم رهبری، دولت و مردم آمده اند تا دست به دست هم داده و مشکلات اقتصادی را مرتقع کنیم و دولت با این جراحی اقتصادی به دنبال تحقق شکوفایی اقتصادی است.

 

آیت الله عابدینی در ادامه به سالروز لغو امتیاز تنباکو توضیح داد: زمانی اراضی بسیاری به کشت تنباکو اختصاص یافته بود و اگر گرسنه می شدیم باید منتظر می ماندیم که گندم به ما بدهند و در واقع به نوعی در تحریم اقتصادی بودیم که مرحوم میرزای شیرازی فتوای تحریم تنباکو را صادر کرد و مردم هم به تبعیت از مرجعیت برای لغو این قانون ایستادگی کردند.

 

وی تأکید کرد: مردم در آن دوران با تبعیت از مراجع در برابر ظلم ایستاده و قوانین ظالمانه را کنار می گذاشتند و امروز هم مقام معظم رهبری تأکید می کنند دولت اقدامات خوبی را در حوزه اقتصادی آغاز کرده که همه باید پای کار آیند تا به نتیجه برسیم.

 

امام جمعه قزوین گفت: دولت تأکید دارد که رانت خواری کنار گذاشته شود، به محرومان رسیدگی شده و امکانات ارزان کشور در اختیار کسانی نباشد که غرق در ثروت هستند، بنابراین در این طرح اقتصادی که دولت آغاز کرده همه باید بسیج شده و کمک کنیم تا این طرح به نتیجه برسد.

 

وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری تأکید فرمودند باید همه پای کار باشیم و بصیرت داشته و هوشیار باشیم و اجازه ندهیم دشمنان به اهداف شوم خود برسند و امروز فتنه دشمن در حوزه اقتصادی است و باید این فتنه ها را خنثی کنیم و ان شاالله در این جنک اقتصادی هم پیروز می شویم.

 

آیت الله عابدینی در ادامه با اشاره به سالروز اشغال فلسطین توسط صهیونیست ها اظهار کرد: رژیم صهیونیستی رو به نابودی است و لغو موجودیت این رژیم با جدیت دنبال می شود، البته زمانی خیال ما آسوده می شود که این رژیم در تاریخ بایگانی شده و با دیدن ورق های تاریخ و جنایات آنها، آیندگان بر آنها لعن و نفرین بفرستند.

 

وی اعلام کرد: در هفته گذشته شاهد سفر رئیس جمهور سوریه به تهران بودیم که بشار اسد در این سفر با رهبر معظم انقلاب دیدار داشتند و این سفر از جهات مختلف بسیار با اهمیت است

 

امام جمعه قزوین در پایان به روز بزرگداشت فردوسی و پاسداشت زبان فارسی اشاره کرد و یادآور شد: کشورهای مختلفی نظیر هند، پاکستان و افغانستان با فرهنگ فارسی آشنا هستند و این فرهنگ پرمحتوا را باید به نقاط مختلف عالم صادر کنیم و باید زبان فارسی را از این مظلومیت بیرون آورده و همه باید در بیرون از مرزها با این زبان آشنا شوند.

 

کد خبر 1174886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha