آزمون ورودی جامعه‌الزهرا(س) با رقابت بیش از ۴ هزار داوطلب برگزار شد

بیش از ۴ هزار داوطلب ورود به جامعه الزهرا علیهاالسلام امروز در آزمون سطوح دو، سه، چهار، دوره عالی فقه و اصول به رقابت علمی با هم پرداختند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آزمون ورودی سال 1402-1401 جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها امروز (جمعه، 23 اردیبهشت) به دو صورت مجازی ویژه طلاب سطح دو، سه و بازپذیری و حضوری ویژه طلاب سطح چهار و دوره عالی فقه و اصول برگزار شد.

 

«سیده زهره برقعی» در حاشیه برگزاری آزمون ورودی با اشاره به اینکه پذیرش در جامعه الزهرا علیهاالسلام هدفمند شده است، اظهار داشت: داوطلبان با انگیزه بیشتری در آزمون ورودی ثبت‌نام و شرکت می‌کنندکه این مسئله نشان‌دهنده کارآمدی بالای دانش‌آموختگان این مرکز علمی است.

 

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به افزایش حدود 10 درصدی شرکت کنندگان در آزمون ورودی امسال نسبت به سال گذشته، گفت: برنامه و سیاست ما در سطح ۲ توسعه پذیرش همراه با مهارت افزایی بر اساس کارویژه‌های تعریف شده برای طلاب است تا طلاب این مقطع در طول دوره تحصیل با مهارت‌های مرتبط و مورد نیاز آن کارویژه‌ها آشنا شوند.

 

برقعی، شایسته گزینی را سیاست جامعه الزهرا علیهاالسلام در پذیرش طلاب سطح ۳ و ۴ عنوان و تصریح کرد: طبق اساسنامه یکی از وظایف ما تربیت استاد و مدیر برای سایر حوزه‌های علمیه خواهران است ازاین‌رو در این دو سطح، پذیرش از میان نخبگان علمی خواهد بود تا به این هدف نیز دست یابیم.

 

«اشرف السادات ارمکان» در حاشیه برگزاری این آزمون، عنوان کرد: امروز بیش از ۴ هزار نفر در آزمون ورودی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در دو نوبت صبح و عصر شرکت کردند.

 

مدیر کل سنجش و پذیرش جامعه الزهرا علیهاالسلام  اظهار داشت: آزمون ورودی سطح دو و سه به صورت مجازی برگزار شد و بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در آزمون ورودی سطح دو شرکت کردند، همچنین بیش از هزار و ۴۶۰ نفر در آزمون ورودی سطح سه و در ۱۴ رشته تحصیلی ثبت نام کرده بودند.

 

ارمکان با بیان اینکه آزمون سطح چهار و دوره عالی فقه به صورت حضوری در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد، گفت: بیش از ۲۰۰ بانوی طلبه در آزمون ورودی سطح چهار در ۶ رشته تحصیلی شامل تفسیر تطبیقی، تفسیر علوم و معارف قرآن، فقه خانواده، کلام اسلامی، حکمت متعالیه و تاریخ و سیره پیامبر اعظم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم و همچنین دوره عالی فقه و اصول شرکت کردند.

  

وی یادآور شد: نتایج آزمون سطح دو، سه و بازپذیری ۲۲ خرداد و نتایج آزمون سطح چهار و دوره عالی فقه ۳۱ خرداد ماه اعلام می‌شود که پذیرفته شدگان پس از قبولی در مصاحبه به صورت رسمی به عنوان طلبه در جامعه الزهرا علیهاالسلام مشغول به تحصیل خواهند شد.

 

«حسن آمره‌ئی» نیز با اشاره اینکه آزمون ورودی سطح دو و سه و بازپذیری به‌صورت مجازی و برخط برگزار شد گفت: برای برگزاری بدون دغدغه این آزمون، از ماه‌ها پیش برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای صورت گرفت و برای تهیه و استفاده بهینه زیرساخت‌های لازم باوجود کمبود منابع راهکارهای مختلفی بررسی و مورد آزمایش قرار گرفت.

 

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: یک گروه ۱۲ نفره از خواهران، پشتیبانی آزمون را به‌صورت چت آنلاین و تلفنی بر عهده گرفتند، همچنین گروه ۸ نفره فنی و مهندسی دفتر فناوری مسائل مربوط به سرور، ترافیک سامانه و مسائل فنی مربوط به برگزار آزمون را لحظه به لحظه رصد می‌کنند تا در برگزاری آزمون ورودی خللی وارد نشود.

 

آمره‌ئی اطلاعات با بیان اینکه امسال برای سومین سال متوالی آزمون ورودی جامعه الزهرا علیهاالسلام در سطح ۲ و ۳ به‌صورت مجازی و برخط برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: جهت رفع مشکلات احتمالی، آزمون ورودی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در سه بازه زمانی برگزار شد و برای آمادگی داوطلبان و آشنایی آن‌ها با شیوه برگزاری آزمون و نیز شناسایی و مرتفع کردن مشکلات احتمالی، یک آزمون آزمایشی روز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت با موفقیت برگزار شد.

 

کد خبر 1174923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha