مردم خط قرمز مسئولین/پایان ۱۴۰۱سراوان به طبیعت برمی گردد

احمدی سنگری با تاکید بر اینکه اتفاق بسیار خوبی که در مسئله سراوان رخ داده بحث ملی شدن آن است، گفت: بستن مدخل ورودی زباله سراوان برای همیشه و انتقال مکان پسماند زباله سراوان به جای دیگر دو هدف مهم و اصلی ما برای این موضوع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت،  «محمدرضا احمدی سنگری» امروز(جمعه، ۲۳ اردیبهشت) در  جمع مردم سنگر با قدردانی از نیروهای شجاع، نترس، ولایتمدار و انقلابی که به جد پیگیر مشکلات مردم هستند طی گزارشی در خصوص کارهای انجام شده در بخش سنگر اظهار کرد: برای بهسازی و دو بانده کردن جاده سنگر به رشت مبلغ ۱۳ میلیارد تومان دریافت شد که منتظر هوای آفتابی برای انجام کار هستند.

نماینده مردم شهرستان رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای ادامه روکش جاده رشت به سنگر پنج میلیارد دریافت کردیم که تا حدودی کارهایش انجام شده و برای مابقی مسیر نیز پنج میلیارد تومان گرفته ایم که پیگیر انجام آن هستیم گفت: بهسازی جاده سنگر به کوچصفهان بیشتر انجام شده و چون مسیر طولانی تر بود، ۱۲ میلیارد در چند مرحله دریافت و به کارفرما پرداخت شده است که مقداری که باقی مانده است را پیگیریم تا به اتمام برسد.

وی در خصوص بحث مسیر پلیس راه به امام زاده هاشم نیز بیان کرد: کلا برای این طرح ۴۴ میلیارد اختصاص داده شد که کار در حال انجام است و برای آسفالت و تعریض آن منتظر هوای خوب هستند.

احمدی با بیان اینکه روکش جاده شاه عباسی قاضیان مقداری انجام شده ولی جاده شهرستان به شیلات شهید بهشتی بحث حاشیه جاده است که خواستیم انجام شود، افزود: پنج میلیارد برای کمربندی سنگر دریافت کرده و به شهرداری داده ایم و منتظریم روال اداری انجام شود و از شهردار و.شورای شهر نیز تقاضا داریم که پیگیر این موضوع باشند تا ما سریعتر بتوانیم در تابستان حداقل یک باند کمربندی حتی به صورت خاکی را از سمت پارک به بلوار خرداد داشته باشیم تا دیگر ماشین های سنگین وارد شهر نشوند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مردم خط قرمز ما هستند به موضوع پل خمام رود اشاره و اذعان کرد: مردم به هیچ عنوان نباید اینجا آسیب می دیدند و ضرر می کردند ولی در این زمینه عواملی همچون راهداری و پیمانکار منجر شد که کار درست پیش نرود و در حالی که ما برای این طرح هشت میلیارد اعتبار گرفتیم متاسفانه مبلغ را جای دیگری هزینه کردند که حتما از طریق مراجع قضایی پیگیر این حق خواهم بود و کوتاه نخواهم آمد.

احمدی اضافه کرد: متاسفانه مسببین وضعیت فعلی همچنان بر سر قدرت هستند و همان ها باعث می شوند که مردم از نظام، حکومت و انقلاب بدبین شوند در حالی که می بایست برای حفاظت از جبهه انقلاب با تمام وجود در میدان باشیم.

وی خاطر نشان کرد: گرچه تاکنون تعلل شده است اما نتیجه پل خمام رود به سمع مردم خواهد رسید.

احمدی با بیان اینکه مسئله سراوان نه تنها معمولی بلکه بسیار مسئله نگران کننده و مهمی است و متاسفانه اتفاقات خیلی بدی هم پیش آمد افزود: هفته گذشته تیمی از سوی «قالیباف» رییس مجلس به عنوان مستند ساز به منطقه سراوان آمدند و با همه افراد درگیر با این موضوع از جمله خانواده های مبتلا به بیماری های پوستی، گوارشی و سرطانی و...جلسه گذاشتیم.

وی با تاکید بر اینکه اتفاق بسیار خوبی که در مسئله سراوان رخ داده بحث ملی شدن آن است، اظهار کرد: شخص رییس جمهور پیام دادند که پایان سال 1401سراوان را به طبیعت برمیگردانیم و این مسئله مهمی است که ما سال های سال به دنبال تحقق آن بودیم.

احمدی اظهار کرد: اگر مسئولین ما از اول به دغدغه های سراوان جامه عمل می پوشاندند نباید اینقدر نظام هزینه می داد.

وی با انتقاد از اینکه خیلی ها متاسفانه به دنبال حاشیه پردازی هستند گفت: مسیر سراوان برای انباشت زباله باید بسته شود و خوشبختانه الان وزیر کشور و سایر مسئولین مسر هستند که دیگر زباله ای وارد سراوان نخواهد شد.

احمدی با اعلام خبر خوشی مبنی بر اینکه قبل از این جریانات هزار و ۲۰۰ تن زباله وارد سراوان م یشد ولی اکنون به ۳۵۰ تن کاهش یافته است اظهار کرد: بستن مدخل ورودی زباله سراوان برای همیشه و انتقال مکان پسماند زباله سراوان به جای دیگر دو هدف مهم و اصلی ما برای این موضوع است.

احمدی با تاکید بر اولویت داشتن سلامت و بهداشت مردم، به عاری شدن دو رودخانه گوهر رود و زرجوب از هر گونه موجود زنده اشاره کرد و افزود: متاسفانه سرریز شدن فاضلاب های بیمارستانی، صنعتی و شهری و شیرابه های زباله سراوان همگی منجر به نابودی این دو رودخانه مهم استان شده اند که در تلاشیم با دستوری که داده ایم با ایجاد تصفیه خانه های محلی برای بیمارستان و شهرک صنعتی و... هر چه زودتر این رودخانه ها را احیا کنیم.

وی همچنین با اشاره به مطالبه مردم سنگر برای تبدیل این بخش به شهرستان اظهار کرد: بعضی خبرها را نمی توانیم بیان کنیم چرا که بعضی ها چوب لای چرخ هم میگذارند و مانع از انجام کارها می شوند در حالی که همه ما وسیله ای بیش نیستیم و بیشتر باید برای آخرت خود تلاش کنیم و این بداخلاقی ها را کنار بگذاریم.

کد خبر 1174950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha