کشف ۳۴ تن روغن و ۲۵ تن شکر احتکار شده در گیلان/ نانوایی‌های متخلف پلمب می‌شوند

امینی با بیان اینکه در دو روز گذشته در استان گیلان حدود ۳۴ تن روغن و ۲۵ تن شکر احتکار شده کشف شد گفت: قیمت نان سنتی هیچ افزایشی نداشته است بنابراین نانوایی‌های متخلف پلمپ می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «مرتضی امینی» شامگاه (جمعه، ۲۳ اردیبهشت) در گفت‌وگوی خبری اقدامات تعزیرات حکومتی گیلان برای نظارت در روند توزیع کالاهای اساسی و جلوگیری از سوءاستفاده محتکران و گران فروشان را تشریح کرد و اظهار داشت:‌ با توجه به شروع طرح مردمی‌سازی توزیع یارانه‌ها تعزیرات حکومتی به عنوان مرجع رسیدگی به این امر فعالیت‌های خود را به شکل شبانه‌روزی تشدید کرد.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان با بیان اینکه شب گذشته کمیته اقدام مشترک در استان ایجاد شده است تصریح کرد: وظیفه تامین کالا بر عهده سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان، نظارت و بازرسی‌ها در روند توزیع اقلام بر عهده سازمان صمت و رسیدگی به تخلفات و اقدامات قانونی بر عهده تعزیرات حکومتی گیلان نهاده شده است.

 

وی در بحث برخورد با احتکار کالا ابراز داشت: با گزارشات ارسالی در دو روز گذشته در استان گیلان حدود ۳۴ تن روغن احتکار شده کشف و ضبط و مجموعا حدود ۲۵ تن شکر احتکار شده نیز از دست محتکران خارج شد.

 

وی اضافه کرد: این کالاهای احتکار شده با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی و با قیمت‌های قبل تهیه شده بود اما محتکران قصد داشتند این اقلام را با قیمت‌های جدید توزیع کنند که با نظارت مجموعه دستگاه‌های بازرسی، امنیتی، اطلاعاتی و نظارتی کالاها توقیف و بین مردم با قیمت مصوب توزیع شد.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان ضمن اشاره به تاکید دولت مبنی بر اینکه تا پایان امسال قیمت نان‌های سنتی افزایش پیدا نخواهد کرد اقدامات این نهاد برای جلوگیری از تخلف در حوزه نان را هم تشریح کرد و افزود: بر اساس مصوبه سران قوا و اقدامات قضایی اخیری که انجام شد مجازات‌ها در حوزه تخلفات تشدید شده است.

 

امینی با بیان اینکه قیمت نان سنتی هیچ افزایشی نداشته است اضافه کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف و کالاهای احتکار شده ضمن آنکه تا مجازات‌های ده برابری اقدام قانونی خواهد شد، انبار و محل تخلف یا نانوایی متخلف پلمپ و بنر بر درب آن نصب می‌شود.

 

وی ضمن هشدار به متخلفانی که قصد تخلف در حوزه امور اقتصادی را دارند اذعان کرد: این افراد قطعا با اقدامات شدید تعزیرات حکومتی استان گیلان مواجه می‌شوند از طرفی قیمت کالاهای اساسی و سایر اقلام به غیر از روغن، لبنیات، مرغ و تخم مرغ هیچ تغییری پیدا نکرده است.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان جلوگیری از خروج کالاهای اساسی از استان به بهانه تغییر و یا درج قیمت‌های جدید را هم مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: از مردم انتظار داریم با استفاده از سامانه ۱۳۵ و سامانه ۱۲۵ به تعزیرات حکومتی و سازمان صمت در جهت توزیع و نظارت بر بازار کمک کنند.

کد خبر 1174952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha