عشق به ائمه اطهار یک ضرورت دینی  تمام است

حجت الاسلام داوودی گفت: عشق به ائمه اطهار(علیهم السلام) و محبت به آن سروران یک ضرورت دینی و وظیفه همگانی بر تمامی مسلمین به شمار می آید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ساری و به نقل از روابط عمومی کانون های خدمت رضوی مازندران، حجت الاسلام «سید داوود موسوی» در سی و یکمین نشست مدیران شهرستان ها و مسئولان کانون‌های خدمت رضوی مازندران با  برشمردن اهمیت و جایگاه انس با پیامبر مهربانی ها وائمه اطهار(علیهم السلام) اظهار کرد: انس با قرآن کریم مشحون از عنایت خداوند متعال به «ذی القربی و اهل بیت علیهم السلام» است.آیه مودت (شوری/23) نشانه و نماد محبت وافر خداوند متعال به خاندان نبوت است .

 

امام جمعه چالوس افزود: نظر به احادیث صحیح و مورد وفاق فریقین در مورد اهل بیت(ع) از جانب حضرت رسول اکرم (ص) چه بصورت احادیث قدسی و چه بصورت احادیث نبوی  همگی دال بر ضرورت عشق به اهل بیت از سوی همه ی مسلمانان است .چنانکه  بنابرروایات متعددی که از طریق نصوص دست اول اهل تشیع و اهل تسنن وارد شده است مصادیق مورد نظر آیه مودت همانا (ائمه اطهار  و فرزندان زهرای مرضیه ) هستند . فلذا عشق به ائمه اطهار و محبت به آن سروران یک ضرورت دینی و وظیفه همگانی بر تمامی مسلمین به شمار می آید.

 

وی ادامه داد: فقه و  اصول اعتقادی شیعه بر این باور است که «ائمه (ع) نور واحدند» و اگر هر کدام از این بزرگواران به جای دیگری بودند، همان رفتار و منش را بروز می‌دادند، اما به سبب اقتضائات هر دوره یا علل دیگر معنوی که از عقل ما خارج است، ظهور برخی صفات برای برخی از این بزرگواران بیشتر بوده است؛ به عنوان نمونه امام حسین(ع)  اسوه فداکاری، ایثار، شهادت و بندگی خدا است و در مورد حضرت رضا(ع) طبق روایات تاریخی و همچنین بیانات علمای ربانی علمشان و مهربانیشان بیش از بقیه صفات به چشم می‌آید؛ امام کاظم (ع) می‌فرمایند: رسول‌الله را در خواب دیدم و فرزندم علی را اینگونه برایم وصف کرد:« سرت علی با نور الهی می‌بیند و از علم و حکت الهی لبریز است.»

 

موسوی در اهمیت مهرورزی از منظر امام رضا (ع) همین روایات که در بحارالانوار علامه مجلسی آمده است ، کافی است که نیمی از عقل را دوستی با مردم و راحت کردن مومن را اسباب راحتی روز قیامت معرفی کرده است.  امام رضا (ع) فرمود:  «دوستی با مردم نصف عقل است.»

 

وی تصریح کرد: امام رضا (ع) یاری رساندن به مردم را گذرگاهی برای دستیابی به بهشت می داند و مقامی ویژه در پیشگاه خداوند را برای یاری دهنده نوید می دهد.  چنانکه  از  شیخ صدوق در  عیون اخبار الرضا آمده است؛  امام رضا (ع)  فرمود:  «بدانید که سپاسگزاری و شکرانه خداوند یکی ایمان به خداست و پس از آن پذیرش جایگاه و جانشینی اهل بیت(ع) پیامبر به عنوان جانشینان او است. اما بدانید سپاس و شکرانه الهی محبوب تر نزد خداوند کمک و یاری به برادران مومنتان در امور دنیایشان می باشد. زیرا همین دنیا گذرگاه راهیابی به بهشت خداوندی است. بنابراین شخصی که چنین کند از اشخاص ویژه نزد خداوند تبارک و تعالی خواهد بود.»

 

حجت الاسلام موسوی گفت: امام رضا ع  فرمود: آنهایی که ادعای ایمان دارند  ومومن می باشند سه ویژگی و خصلت برجسته دارد چراکه هر کس که بگوید لا اله الا الله محمد رسول الله مسلمان است اما او مومن نیست ، مومن سه شرط برجسته دارد اولی آن است که ویژگی و خصلت  از خداوند داشته باشد دومین خصلت  این است که از پیامبر مهربانی ها   و سومین خصلت آن   است که از امامان معصوم ویژگی ،خوی وخصلت ناب را  ارث برده باشد .

 

امام جمعه چالوس ادامه داد: مگر ما خلیفه الله نیستیم و تبارک الله احسن الخالقین زمانی که خدا ما را آفرید گفت: آفرین بر خودم که جانشین من است. آقا امام رضا فرموده است هرکس خدایی باشد باید خصلت خدایی بدارد  اسرار و راز دیگران را فاش ننماید خدا می‌گوید چرا اسرار دیگران را فاش می کنید ، دومین ویژگی انسان مومن این است که با مردم مدارا و ملاطفت نماید در سختی ها همراه و همدل آنها باشد و سومین خصلت ؛ صبر در هنگامی سختی‌ها و گرفتاریها است، انسانی که خدا را دوست است سختی ها را به جان می‌خرد چراکه هرکس که مبرا از سختی ها باشد اگر باشد او آدم ابوالبشر نیست.

 

 وی ادامه داد:  همه مناصب و فعالیت ها  اگر برای خدا باشد برای شما پاداش اخروی به همراه خواهد داشت این منصب نوکری امام رضا ع  است که با هیچ سرمایه عوض نمی‌شود شما  که نماینده تشکیلات آستان  قدس رضوی هستید.

 

حجت الاسلام موسوی  افزود: محبت به امام رضا ع  در جای جای استان لاله خیز مازندرانی  موج می زند،  چطور شما می توانید در جان‌ها راه یابید غیر از آن است که اخلاص داشته باشید ، اخلاصی که  رنگ بوی خدایی داشته باشد.  دوم باید مردمی باشید مردمی بودن شما راهی است برای به دست آوردن دل های ناب الهی و مستعد  و سومین ادب  و اخلاص سر است که خادم یاران زمانی موفق خواهند بود که متواضع و فروتن باشند .خادم یاران باید اخلاق نیکو بدارند امروز در هر خانه باید خادم یار رضوی باشد همانگونه که در هر خانه یک پایگاه بسیج است انتقال تجربه شایسته را از شهر های موفق داشته باشید و از همدیگر تجربیات ارزنده و موفقیت ها را به خوبی  یاد بگیرید . مازندران با بیش از سه میلیون جمعیت باید یک سوم جمعیت آن افتخار خادم یاری امام رضا را داشته باشندو این با همت شما خوبان نیک خصلت دست یافتنی است.

 

به گزارش شبستان،حجت الاسلام «سید داود موسوی»امام جمعه چالوس و «محمد اسماعیل امامزاده» دبیرکانون‌های خدمت رضوی استان مازندران در سی ویکمین نشست مدیران شهرستان ها و مسئولان کانون‌های خدمت رضوی مازندران که به میزبانی چالوس در سالن همایش شهید قربانی یسیج مقاومت سپاه پاسدران شهرستان چالوس برگزار شد، از  «نور محمد حسینی» از بازاریان خوشنام ونیک اندیش  به جهت بخشش یک واحد ساختمان جهت افتتاح کانون خدمت رضوی بیت الرضا در شهرستان چالوس  تجلیل به عمل آوردند.

کد خبر 1174997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha