اساس کار در مسجد، استفاده از تمام ظرفیت های موجود است

حجت الاسلام ارزانی با بیان اینکه امام جماعتی که قادر و توانمند باشد همه بچه ها را دور هم جمع می کند و از تمام ظرفیت ها استفاده می کند که اساس کار در مسجد همین است؛ گفت:خراسان رضوی دارای ظرفیت های کشوری و بین المللی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «حبیب رضا ارزانی» در مراسم تکریم و معارفه مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی، بیان کرد: ما در مسجد به دنبال بودجه نیستیم ما باید کار چهادی کنیم و باقوت به سمت جلو حرکت کنیم و کار درست و دقیقی و منسجم هدفمند انجام دهیم.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور افزود: خراسان رضوی دومین استان از جهت تعداد کانون های مساجد با ۱۸۰۰ کانون می باشد و این عدد بسیار بالا و یک ظرفیت عظیمی است که با استفاده از این ظرفیت کارهای قوی می توان انجام داد.

 

وی تصریح کرد: همکاری و هماهنگی اعضای کانون موجب شد تا خراسان رضوی به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی معرفی شود و از زحمات محمد ابدالی تشکر می کنم همچنین حجت الاسلام افکار خود ملبس هستند و در مرکز رسیدگی به امور مساجد فعالیت می کردند لذا با سنخ کار مسجد آشنا هستند و سلامت نفس و پشتکار خوبی دارند.

 

حجت الاسلام ارزانی افزود: ما در مسجد نمی توانیم بگوییم فقط ما هستیم و مدل خود را اجرا کنیم، ما در کانون یک اصل داریم که در مسجد امام مسجد حرف او حرف اول و آخر است و رهبر معظم انقلاب نیز تاکید کردند: اصل امام جماعت در مسجد است.

 

وی تصریح کرد: مدل ما در کانون فرهنگی مساجد، به این صورت است که در مسجد مدیر کانون فرهنگی هنری که بازوی امام جماعت است یا خود امام جماعت مدیر مسئول کانون می شود که اولویت است و اگر امام جماعت خود این مسئولیت را نمی خواهد شخصی را معرفی کند و در صورت صلاحدید او را عوض کند.

 

رئیس ستاد کانون های مساجد کشور با بیان اینکه یک مورد اختلاف بین امام جماعت و مدیر مسئول کانون فرهگنی گزارش نشده است؛ تصریح کرد: چون سیستمی کار درست است و این همکاری و هماهنگی بین نهادهایی که در دل مسجد هستند تحت اشراف عالی امام جماعت باید باشند.

 

حجت الاسلام ارزانی بیان کرد: در سال ۹۸ اولین تفاهم نامه کانون فرهنگی هنری مساجد و بسیج امضا کردیم که در استان تفاهم نامه شرح وظابف کانون و بسیج تفکیک شد و این یک سند بسیار عالی است که می تواند محور بین این و نهاد در دل مسجد قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه امام جماعتی که قادر و توانمند باشد و مدیریت خوب بداند و همه بچه ها را دور هم جمع کند و از همه ظرفیت ها استفاده می کند و اساس کار در مسجد همین است؛ افزود: اگر ما یتوانیم روحانیون مسجد را توانمند کنیم و همه در خدمت امام حماعت شویم چون امام جماعت شناخت خوب از مسئله دارد، موفقیت های خوبی را بدست می آوریم.

 

رئیس ستاد کانون های مساجد کشور گفت: پایتحت فهما خراسان رضوی است اما به این معنا نیست که در اوج هستیم بلکه نسبت به دیگر استان ها تلاش ما خوب بوده است اما کار نکرده و راه مانده و رسیدن به قله بسیار زیاد است و خیلی باید تلاش کنیم.

 

حجت الاسلام ارزانی با بیان اینکه خوشبختانه نگاه به سمت مسجد محوری رفته است؛ گفت: فهما و ظرفیتی که در اختیار بچه های مسجد است یک طفل سه ساله است که الیته اشکالاتی دارد اما فعالیت های خوبی توسط آن صورت گرفته است.

 

وی اظهار داشت: خراسان رضوی دارای ظرفیت کشوری و بین المللی و فرا ملی است و این ظرفیت عظیم را باید به میدان بیاوریم تا به مدل جدید نرسیدیم مدل قبل را ادامه بدهیم.

 

رئیس ستاد کانون های مساجد کشور تشکیل شورای هماهنگی استان را ظرفیتی عظیمی برای استان دانست که در این شورا تصمیمات بزرگ گرفته می شود و کمک به هم افزایی می کند. هنچنین استفاده از ظرفیت استانداری بسیار کمک می کند که کار قوی تر شود.

کد خبر 1175037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha