لزوم برخورد قاطعانه دولت با محتکران کالاهای اساسی

​بهروزی‌فر شبکه توزیع داخل کشور را شبکه‌ای ناسالم و فاسد خواند و ضمن تاکید بر لزوم برخورد قاطع با اخلالگران بازار گفت: باید محتکران کالاهای اساسی طبق قانون به اشد مجازات برسند تا درست عبرتی برای سایرین شود.

«خلیل بهروزی‌فر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، ضمن اشاره به اجرای طرح مردمی‌سازی توزیع یارانه‌ها توسط دولت اظهار داشت: با گزارشی که رئیس جمهور اخیرا صادقانه ارائه دادند افرادی هستند که از ارز ترجیحی چهار هزار و ۲۰۰‌ تومانی نهایت سوءاستفاده را کردند و شاید کمتر از ۳۰ درصد از این ارز مورد استفاده عموم مردم قرار گرفت.

 

نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس با بیان اینکه متاسفانه بیش از ۷۰ درصد از ارز ترجیحی در اختیار یک عده افراد فرصت طلب و سودجو قرار گرفت تصریح کرد: ارز مملکت جزو حق مسلم مردم ایران اسلامی است و دیدیم که در دولت گذشته چگونه برخی نهایت سوءاستفاده از آن را بردند و با چپاول و تاراج اجازه ندادند این بیت‌المال در محل خودش و به نفع مردم هزینه شود.

 

بهروزی‌فر اصلاح، ساماندهی، هدفمند کردن و مردمی‌سازی توزیع یارانه‌ها را اقدامی بسیار ارزشمند ذکر کرد و با تاکید بر اینکه دولت در مقطع بسیار حساسی قرار دارد اذعان کرد: مجلس هم به عنوان خانه ملت ضمن عمل به رسالت خطیر نظارتی خود در این مسیر در کنار دولت قرار دارد و نهایت همکاری و همراهی را برای موفقیت در این طرح خواهد داشت.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه ارز یا هر کالای دیگری اگر دو نرخی باشد منشأ فساد خواهد بود افزود: شاهد بودیم که‌ ارز حتی در دولت گذشته سه نرخی شد یعنی ما عملا با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی، ارز نیمایی و ارز آزاد مواجه بودیم و دیدیم که به سبب آن چه مصیبت‌ها و مشکلات عظیمی برای اقتصاد و مردم ایجاد شد.

 

وی اظهار داشت: مجلس در راستای حمایت از مردم با تصویب قانونی دولت را مکلف کرد تا کالاهای اساسی و مایحتاج سبد خانوار را در همان قیمت شهریور ۱۴۰۰ نگهدارد و با توجه به تغییر نرخ برخی از اقلام،  برنامه حمایت معیشتی از مردم را پیاده‌سازی نماید.

 

نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس افزود: با گزارشی که روزهای گذشته رئیس جمهور ارائه دادند مشخص شد که دولت برنامه‌ریزی خوبی را به عمل آورده تا قشر آسیب‌پذیر و دهک‌های حساس جامعه بیشتر از این دچار مشکل و گرفتاری نشوند.

 

بهروزی‌فر ضمن تاکید بر آماده‌سازی هر چه سریع‌تر فرآیند توزیع کالابرگ‌های الکترونیکی بین مردم توسط دولت ابراز داشت: مردم می‌توانند از طریق این کالابرگ‌ها مایحتاج و نیاز خود را تهیه و خریداری کنند بدون اینکه ارز و یارانه‌ آن‌ها در اختیار افراد سودجود و فرصت‌طلب قرار گرفته و توسط آن‌ها چپاول شود.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شبکه توزیع داخل کشور را شبکه‌ای ناسالم و فاسد خواند و اضافه کرد: در کشورمان هیچ گونه کمبودی در حوزه کالاها وجود ندارد اما با توجه به شرایط خاصی که با آن مواجهیم عده‌ای هستند که از وضعیت موجود به عنوان فرصت به نفع خود استفاده کرده و کالاهای تولید شده داخلی را احتکار می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه تا قبل از اجرای طرح مردمی‌سازی توزیع یارانه‌ها انواع کالا در فروشگاه‌ها به وفور یافت می‌شد بخش عمده‌ای از مشکلات این روزها را نتیجه اخلال افراد سودجو و محتکران دانست و خاطرنشان کرد: باید محتکران کالاهای اساسی و کسانی که در چرخه توزیع برای مردم ایجاد مشکل می‌کنند طبق قانون به اشد مجازات برسند تا ضمن عبرت برای دیگران، دیگر کسی دست به چنین خیانت‌ها و جنایت‌هایی علیه مردم نزند. 

 

کد خبر 1175057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha