تحول نظام اداری برای افزایش رضایتمندی لازم است/موفقیت طرح های مردم محور

ابوترابی با اشاره به فرسودگی نظام اداری و بروکراسی سخت و دشوار در این حوزه گفت: تحول نظام اداری بر پایه مدیریت مردمی و محلی برای افزایش رضایتمندی لازم است.

«ابوالفضل ابوترابی« در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به دستاوردهای موفق واگذاری امور به مردم و کاهش تمرکز گرایی اظهارداشت: تمرکز تصمیمات و بودجه ها در مرکز کشور و مراکز استان ها مانع از توسعه و رفع نیازهای مناطق دور دست و کمتر توسیعه یافته و محروم شده است.

 

نماینده مردم شهرستان های نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی افزود: انقلاب اسلامی تحول جدی در کشور ایجاد کرده و نیاز به تحول دیگر در نظام اداری برای به روز رسانی و دست یابی به مدل های موفق خدمت رسانی هستیم.

 

وی ادامه داد: نظام اداری وابسته به قوانین دوران های گذشته و حتی قبل از انقلاب نارضایتی ایجاد کرده و بروکراسی سخت اداری آسیب های جدی بر پیکره کشور وارد و مایه ناامیدی در بین مردم است.

 

ابوترابی تحول نظام اداری بر پایه مدیریت مردمی و محلی برای افزایش رضایتمندی لازم خواند و یادآورشد: مدیریت جامع شهری و روستایی در این حوزه وارد خواهد شد و پس از تصویب مجلس به مرحله اجراا می رسد.

 

وی تمرکز ادارات و نهادهای اداری بر شهرداری و دهیاری ها و افزایش سهم تصمیم گیری در بین شوراهای اسلامی را از دستاوردهای این طرح دانست و تصریح کرد: این اقدام به کاهش تمرکز گرایی در کشور منجر می شود.

 

 

موفقیت طرح های مردم محور

 

ابوترابی به تجربه موفق مشارکت مردمی در امور مختلف در کشورمان و دیگر کشورهای جهان اشاره کرد و اذعان داشت: هر کجا کارها به مردم سپرده شده موفقیت های زیادی نیز به همراه داشته است.

 

وی احداث مسجد، مدرسه، مدیریت خیریه ها و تامین نیازهای عرصه های مختلف را از جمله موارد مشارکت مردمی عنوان کرد و اذعان داشت: مردم در طرح جامع شهری در انتخاب شهرداران و دهیاران مشارکت می کنند و بر تصمیمات

 

شوراهای اسلامی نیز ناظر بوده و در صورت مخالفت با مصوبه ای، آن تصمیم تغییر خواهد یافت.

 

عضو کمسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آموزش اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین تلاش برای افزایش مشارکت عمومی در مدیریت شهر و روستاها در طرح جامع مدیریت ضروری و مورد توجه است.

کد خبر 1175070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha