شجاعت دولت در اجرای طرح اقتصادی شایسته تقدیر است

مهدوی با بیان اینکه شجاعت دولت در اجرای طرح اقتصادی شایسته تقدیر است گفت، رسانه‌۲ها و خبرنگاران در اجرای طرح دست دولت را گرفته و اهداف آن را برای مردم بیان کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، « جمشید مهدوی » در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان آستارا که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: ارز ترجیحی از کالاهای اساسی حذف و قیمت مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن آزاد شد.

 

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری بندر آستارا با بیان اینکه مردم باید از محل واریز یارانه کمک معیشتی نسبت به خرید کالاهایی که قیمت آنها آزاد شده، اقدام کنند، افزود: بعد از ۲ ماه قرار است کالا برگی در کارت یارانه افراد تعریف شود و هر فردی سهمیه خود را با کارتش دریافت کند.

 

وی به طرح جراحی اقتصادی دولت اشاره کرد و گفت: جلوگیری از قاچاق کالا یکی از مهم‌ترین فواید این طرح است.

 

مهدوی با اشاره به اینکه برخی به دنبال این هستند که از این شرایط به نفع خود سو استفاده کنند، گفت: از رسانه‌ها و خبرنگاران انتظار داریم در راستای اجرای این طرح دست دولت بگیرند و اهداف این طرح را برای مردم بیان کنند.

 

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری بندر آستارا تصریح کرد: در شرایط کنونی دولت کنونی رسالت سنگینی در مردمی کردن اختصاص ارز ترجیحی و جراحی اقتصادی بر عهده گرفته و مردم نیز ما را در این راه همراهی کنند تا شاهد نتایج خوب این طرح باشیم و دست دلالان، رانت و قاچاق در بازار کوتاه شود.

 

وی به بازدید خود و مسئولان ذیربط از فروشگاه های بندر آستارا اشاره کرد و افزود: به صاحبان فروشگاه ها اخطار داده شد که باید تا عصر امروز قفسه های فروشگاه ها را از کالاهای اساسی پر کنند و در این رابطه هیچ عذری پذیرفته نیست و برخورد می شود.


مهدوی با بیان اینکه فروشگاه ها باید کالاهای اساسی را به قیمت جدید در اختیار مردم قرار دهند، تصریح کرد: شجاعت دولت در اجرای طرح اقتصادی شایسته تقدیر است.


معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری بندر آستارا اضافه کرد: هر گونه افزایش کرایه سواری و باری ممنوع بوده و مردم اگر موردی را مشاهده کردند به فرمانداری اطلاع دهند تا برخورد لازم صورت گیرد.


وی ادامه داد: هیچ ارگانی حق مسدود کردن حساب  فردی که یارانه به آن واریز می شود را ندارد.


مهدوی با بیان اینکه اکیپ های بازرسی در این شهرستان به صورت شبانه روزی مشغول فعالیت هستند، خاطر نشان کرد: اجازه سو استفاده به صنوف را نمی دهیم و از شهروندان انتظار داریم تخلفات از قبیل گران‌فروشی و کم فروشی را در اسرع وقت به دستگاه های ذیربط اعلام کنند تا متخلفان برخورد و به تعزیرات حکومتی معرفی شوند.

 

کد خبر 1175114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha