پوشش رایگان بیمه سلامت برای ۱۷۶۹ بیمار خاص در استان/ دهک‌های یک تا سه رایگان بیمه می‌شوند

صحرایی گفت: یکهزار و ۶۷۹ بیمار خاص در استان گلستان به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علیرضا صحرایی» امروز (شنبه ۲۴ اردیبهشت) در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در استان یکهزار و ۶۷۹ بیمار خاص به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

 

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت گلستان گفت: ۴۰۷ بیمار ام اس، ۲۷۲ بیمار پیوند کلیه، ۲۹۰ بیمار تالاسمی، ۵۸۶ بیمار همودیالیزی، ۱۰۹ بیمار هموفیلی و ۵ بیمار دیالیز سفاقی به صورت رایگان از خدمات بیمه‌ای برخوردار می‌شوند.

 

وی افزود: در قانون بودجه امسال قرار است ۵ هزار میلیارد تومان برای درمان بیماران خاص و صعب العلاج اختصاص داده شده که قرار است این بودجه در اختیار بیمه سلامت قرار بگیرد.

 

صحرایی با اشاره به بیمه افراد فاقد بیمه در مناطق حاشیه شهرها و کمتر برخوردار، گفت: ۳۰ نقطه از سوی استانداری معرفی شده که تا کنون ۳۲ هزار نفر در این مناطق به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

 

وی اضافه کرد: همچنین ۹۰۴ نفر از اتباع خارجی نیز با معرفی اداره اتباع استانداری تحت پوشش بیمه قرار دارند که حق بیمه آنان از طریق کمیساریای عالی پرداخت می شود.

 

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت گلستان گفت: یکهزار و ۵۳ موسسه و پزشک طرف قرارداد بیمه سلامت هستند که ۲۰ موسسه از ابتدای امسال به مجموعه موسسات و پزشکان طرف قرارداد بیمه سلامت استان اضافه شدند.

 

 

 

کد خبر 1175118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha