کسب سلامت روان از طریق عشق الهی

حجت الاسلام ساجدی با بیان اینکه یکی از برکات دنیوی عشق سلامت روان است، گفت: عشق الهی به هماهنگی ذهن، دل و رفتار در مسیر خدا منتهی می شود و یک عامل مهم تنش روانی و ناسازگاری این ساحت ها با یکدیگر است.

حجت الاسلام «ابوالفضل ساجدی»، در گفت و گو با خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان در خصوص کسب سلامت روان از طریق عشق الهی گفت: یکی از برکات دنیوی این عشق سلامت روان است، چرا؟ چون عشق الهی به هماهنگی ذهن، دل و رفتار در مسیر خدا منتهی می شود و یک عامل مهم تنش روانی و ناسازگاری این ساحت ها با یکدیگر است.

 

این عضوهیت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار کرد: به علاوه عشق الهی از تندبادهای عشق های مادی وجدان سوز و اخلاق ستیز که سرانجامی تلخ و اضطراب زا و ضد سلامت روان دارند، جلوگیری می کند.

 

وی تصریح کرد: در روایتی از حضرت عیسی (ع) سوال شد «افضل الاعمال» ،برترین اعمال چیست؟ فرمود: «الرضا ان الله و الحب له» ، راضی بودن از خداوند و دوست داشتن او.

 

وی با اشاره به محبت برتر الهی و عشق الهی تصریح کرد: این عشق یا محبت شدت یافته در زندگی آثار فراوانی را به دنبال دارد. یکی از آن آثار این است که انسان را به سلامت روان منتهی می کند. برای دست یافتن به سلامت روان راه های متعددی ذکر شده است که به نظرم می رسد، یکی از بهترین راه های نیل به سلامت روان کسب عشق الهی است.

 

حجت الاسلام  ساجدی در ادامه افزود: زیرا سلامت روانی حقیقی در صورتی حاصل می شود که میان بعد ذهنی، گرایشی و کنشی انسان هماهنگی وجود داشته باشد، یعنی ذهن، دل و رفتار با هم هماهنگ باشد.

 

این عضو هیئت علمی موسسه جامعه المصطفی در ادامه بیان کرد: اگر ذهن، دل و رفتار با هم هماهنگ باشند، تنش روانی ایجاد نمی شود، یعنی اگر ذهن من می گوید که خداوند ارزشمند است، دل هم به همین معتقد باشد و رفتار هم در همین مسیر حرکت می کند.

 

وی ادامه داد: اگر میان ذهن، دل و رفتار هماهنگی وجود داشته باشد، انسان به سلامت روان می رسد که یکی از ثمرات سلامت روان این است که تنش روانی را از انسان می گیرد،یعنی فرد دچار اضطراب نمی شود و نوعی آرامش بر وجودش حاکم می شود.

 

 

کد خبر 1175140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha