دولت چاره‌ای جز افزایش میزان یارانه نداشت / دست رانتخواران باید قطع شود

غفاری کارگردان و نویسنده با بیان اینکه در شرایط فعلی پرداخت یارانه تنها چاره دولت برای مهار گرانی بود، گفت: باید میزان یارانه پرداختی از افزایش کالاهای اساسی بیشتر باشد تا مردم احساس کنند که یارانه دردی از آن‌ها دوا می‌کند.

علی غفاری، کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، در واکنش به پرسشی مبنی بر اینکه مردم باید به دولت اعتماد کنند، گفت: بعد از سال‌ها که دولت‌هایی بر سر کار آمدند که مردم را بی‌اعتماد کردند، حالا دولتی بر سر کار آمده که خود و مدیرانش سالم و پاکدست هستند. همین موضوع سبب می‌شود تا به سمت مبارزه با فساد و رانتخواری رفته و مقدمه شکل‌گیری عدالت فراهم شود. 

 

وی ادامه داد: برای اینکه اعتماد به مردم برگردد باید طرح‌ها و لوایح در خدمت قشر ضعیف و مستضعف جامعه باشد. حالا حتی قشر متوسط هم با داشتن خانه و ماشین در تامین مایحتاج خود به مشکل خورده است. پس باید برای این دو گروه کار کرد و بر خلاف برخی دولت‌های گذشته که هدفشان سرویس دادن به سرمایه‌داران و ثروتمندان بود هدف، خدمت به این دو گروه باشد. 

 

این کارگردان اضافه کرد: خیلی از طرح ها در  گذشته مختص ویژه‌خواران و ثروتمندان بود. هرکسی که پول داشت، ثروتش بیشتر می‌شد و فقرا همان بخشی را هم که داشتن از دست می‌دادند. با توجه به اینکه دولت فعلی پاکدست است، اگر جلوی رانت‌خواری را بگیرد و به سمتی پیش برود که مردم به صورت عملی تغییرات را احساس کنند، در آینده نزدیک اعتمادشان به دولت و حاکمیت باز می‌گردد. البته باید گفت که برخی اقدام‌های مثبت را با اهداف سیاسی تخریب کردند اما می‌شود اعتماد مردم را بازگرداند.

 

غفاری معتقد است: باید میزان یارانه پرداختی از افزایش کالاهای اساسی بیشتر باشد تا مردم احساس کنند که یارانه دردی از آن‌ها دوا می‌کند. اما با این وجود در شرایطی که در گذشته سوبسید به کالاها داده می‌شد و به جیب ویژه‌خواران و حتی کشورهای دیگر می‌رفت، حالا به دست مردم می‌رسد که این خود تصمیم درستی است و جز این چاره‌ای نبوده است. 

 

این کارگردان تاکید کرد که برای اعتمادسازی باید هنر و هنرمند به میدان بیایند و جز این پیشبرد اقدامات با مشکل روبرو خواهد شد.

 

گفتنی است، علی غفاری سریال خداداد را در نوروز ۱۴۰۱ در تلویزیون کارگردانی کرد.

کد خبر 1175142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha