برگزاری امتحانات نوبت خرداد کلیه پایه‌های تحصیلی به صورت حضوری

بالو گفت: امتحانات نوبت خرداد کلیه پایه‌های تحصیلی به صورت حضوری برگزار می‌شود.

«حسین بالو» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا با اشاره به برگزاری امتحانات نوبت دوم سال تحصیلی 1401-1400 اظهار کرد: ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی نوبت دوم سال تحصیلی 1401-1400 تمامی دوره های تحصیلی بر اساس شیوه‌نامه مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا درمورد نحوه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دوره ابتدایی افزود: در پایه‌های اول، دوم و سوم ابتدایی در دو درس فارسی و ریاضی و در پایه‌های چهارم و پنجم در دروس فارسی، ریاضی و علوم، علاوه بر ابزارهای مختلف ارزشیابی کیفی ــ توصیفی، در پایان سال تحصیلی آزمون‌های کتبی نیز برگزار می شود که به صورت کلاسی بوده و تمامی فرایندهای این آزمون‌ها اعم از طراحی سؤالات، اجرای آزمون و تصحیح اوراق بر عهده معلم هر پایه است.

 

وی گفت: در پایه ششم نیز برای کلیه دروس، آزمون هماهنگ منطقه‌ای با سؤالات واحد و برنامه معین از سوی اداره آموزش و پرورش منطقه، در مدارس برگزار می‌شود.

 

بالو با اشاره به اینکه بازه زمانی آزمون‌های کتبی تمامی پایه‌های دوره ابتدایی از یکم تا 12 خرداد است، تصریح کرد: نتایج آزمون‌های کتبی، در کنار سایر ابزارهای ارزشیابی کیفی ــ توصیفی، برای توصیف عملکرد و تصمیم گیری در خصوص ارتقای دانش‌آموزان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا با اشاره به ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دوره متوسطه نیز عنوان کرد: امتحانات نوبت خرداد کلیه پایه‌های تحصیلی دوره اول و دوم متوسطه نیز به صورت حضوری و در بازه زمانی یکم تا 28 خرداد ماه برگزار می‌شود.

 

وی به نحوه طراحی سؤالات امتحانات دوره متوسطه اشاره کرد و افزود: طراحی سؤالات امتحانات نهایی پایه‌ دوازدهم به صورت هماهنگ کشوری توسط مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی و سؤالات پایه‌ نهم نیز به صورت هماهنگ استانی انجام می‌گیرد و به صورت الکترونیکی به حوزه‌های اجرا ارسال می گردد و در سایر پایه‌ها نیز آزمون‌ها به صورت درون مدرسه‌ای برگزار شده و طراحی سؤالات بر عهده دبیر هر درس است.

 

بالو افزود: در امتحانات نهایی پایه دوازدهم، 584 دانش آموز دختر در پنج حوزه امتحانی و 353 دانش‌آموز پسر در چهار حوزه امتحانی شرکت می‌کنند و دانش‌آموزان پایه نهم و سایر پایه‌های تحصیلی نیز در مدارس خود آزمون می‌دهند.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های امتحانی اشاره و خاطرنشان کرد: در کلیه‌ی حوزه‌های امتحانی الزامات بهداشتی از قبیل گندزدایی فضا و تجهیزات مدارس، تهویه مناسب هوا، تدارک ماسک و مواد ضدعفونی کننده با نظارت مدیران مدارس صورت می‌گیرد و از دانش‌آموزان مبتلا یا مشکوک به بیماری کرونا در محلی مجزا در همان حوزه امتحانی، با حضور مراقبین، امتحان به عمل می‌آید.

 

کد خبر 1175143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha