برگزاری اختتامیه جشنواره «کتابخوانی رضوی» به صورت ملی در شیراز

منوچهری گفت: اختتامیه جشنواره «کتابخوانی رضوی» به صورت ملی ۱۰ خرداد امسال در شیراز برگزار خواهد شد و بیش از یک میلیون نفر در این جشنواره شرکت کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله منوچهری»، امروز (شنبه 24 اردیبهشت) در نشست شورای فرهنگ عمومی فارس گفت: کتابخانه های عمومی فارس با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، اقداماتی برای گروه‌‌ های خاص مانند نابینایان و ناشنوایان به انجام رسانده و به تجهیز کتابخانه ‌ها برای کودکان و نوجوانان پرداخته است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس افزود: برنامه ویژه برای نوجوانان نیز در این راستا به انجام رسیده است و برای بازنشستگان و ایثارگران نیز عضویت کتابخانه‌ های عمومی در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی وبلاگ‌ هایی ایجاد شده و  همزمان با شروع کرونا، طرح «پیک کتاب» برای تحویل دادن کتاب ها به انجام رسید.

منوچهری با اشاره به سامان دهی سالن‌ های مطالعه با توجه به شرایط کرونا بیان کرد: در ایام کرونا 538 مسابقه کتابخوانی برگزار کردیم و سه هزار و ۶۰۰ معرفی کتاب و 18 محفل قرآن و عترت برگزار کردیم.

وی از افتتاح پنج کتابخانه جدید در استان فارس در دولت جدید خبر داد و گفت: 11 پروژه با همکاری خیرین در دست اقدام است و افزایش فضای کتابخانه عمومی هشت مترمربع به ازای هر ۱۰۰ نفر در استان فارس در دستور کار قرار گرفته است.

منوچهری افزود: 201 کتابخانه نهادی و ۵۰ مشارکتی در فارس وجود دارد و زیربنای کتابخانه ها 82 هزار مترمربع است.

وی اضافه کرد: در 2 سال گذشته شاهد ریزش اعضای کتابخانه ‌های عمومی فارس بوده ایم و در خصوص زیربنا از میانگین کشوری کمتر هستیم و وضعیت شیراز در زمینه کتاب و کتابخانه ‌ها کافی نیست و کتابخانه‌ ها کوچک هستند و شیراز تنها کلانشهری که کتابخانه مرکزی ندارد.

منوچهری تاکید کرد: پراکندگی کتابخانه ‌ها خوب است اما ۱۰۰ تا ۲۰۰ متر فضا دارند و اعضای کتابخانه‌ ها و مردم نباید با دشواری مواجه باشند.

وی اعلام کرد: اختتامیه جشنواره «کتابخوانی رضوی» به صورت ملی 10 خرداد امسال در شیراز برگزار خواهد شد و بیش از یک میلیون نفر در این جشنواره شرکت کرده اند.

کد خبر 1175172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha