ثبت‌نام چهل‌ و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف کردستان آغاز شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: ثبت‌نام برای حضور در چهل‌ و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن از (۲۱ اردیبهشت) آغاز شده و تا ۲۱ خرداد به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام کاروند مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: ثبت‌نام برای حضور در چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن از ۲۱ اردیبهشت از طریق سامانه www.quraniran.ir آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

 

وی خاطر نشان کرد: مسابقات این دوره در ۱۲ رشته برگزار می‌شود که شامل رشته‌های حفظ کل قرآن، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء (مرحله شهرستانی و استانی)، حفظ پنج جزء (مرحله شهرستانی و استانی)، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، تفسیر عمومی قرآن کریم، اذان، دعاخوانی، مدیحه‌سرایی، ترجمه نهج‌البلاغه و ترجمه صحیفه سجادیه است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان بیان داشت: در این دوره برای اولین بار رشته‌های نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و مدیحه‌سرایی و همخوانی در دو بخش بانوان و آقایان به مسابقات اضافه شده است.

 

کاروند افزود: متقاضیان به‌طور هم‌زمان می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در یکی از رشته‌های انفرادی آوایی (قرائت تحقیق و ترتیل، تمام رشته‌های حفظ، اذان و دعاخوانی) و یک رشته گروهی (مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم) اقدام کنند.

 

وی با اشاره به نتایج درخشان مفسران کردستانی در مسابقات سال گذشته گفت: همچنین به‌منظور ترویج معارف عمومی قرآن کریم و آشنایی با آن، تمام شرکت‌کنندگان می‌توانند علاوه بر رشته‌های فوق، در یکی از رشته‌های معارفی (تفسیر عمومی قرآن کریم، ترجمه نهج البلاغه، ترجمه صحیفه سجادیه) ثبت‌نام کنند.

 

مدیرکل اوقاف کردستان در خصوص شرایط ثبت نام گفت: داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران و اقامت دائم در شهرستان محل ثبت‌نام از جمله شرایط عمومی ثبت‌نام  است.

 

گفتنی است؛ پیش از این، میزبان مرحله کشوری این دوره از مسابقات در رشته‌های قرائت و حفظ، استان خوزستان و رشته‌های اذان، دعاخوانی و مدیحه‌سرایی نیز استان قزوین اعلام شده است.

کد خبر 1175185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha