رفع موانع شکوفایی اقتصادی گام اول برای اصلاح ساختار اقتصادی محسوب می‌شود

حجت‌الاسلام سقائیان به حرکت دولت رئیسی در اصلاح ساختار اقتصادی کشوراشاره کردو گفت: رفع موانع شکوفایی اقتصادی گام اول برای اصلاح ساختار اقتصادی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت‌الاسلام «علی سقائیان» در جمع مردم مهدی‌شهر ضمن بیان اینکه اقتصاد کشور از دهه آخر رژیم شاهنشاهی دچار بیماری شده و تورم را دامن‌گیر اقتصاد ایران کرده است، گفت: طی این مدت دولت‌های مختلف نتوانستند به‌خوبی تورم را کنترل و اقتصاد را اصلاح کنند اما دولت رئیسی درصدد اصلاح اقتصاد کشور است.

 

امام‌جمعه موقت مهدی‌شهر با تأکید بر اینکه دولت‌های قبل نتوانستند یا نخواستند که ساختار اقتصادی کشور را اصلاح کنند، ادامه داد: رفع موانع شکوفایی اقتصادی گام اول برای اصلاح ساختار اقتصادی محسوب می‌شود که بازگردانی بسیاری از واحدهای تولیدی به چرخه مصداق این امر در دولت جدید است.

 

وی تحقق اقتصاد مقاومتی را گام دوم برای ریشه‌کنی مشکلات اقتصادی ایران دانست و افزود: موانع زیادی در مسیر این حرکت انقلابی دولت قرار دارد که ازجمله آن غیرهوشمند بودن یارانه است که باید در این راستا اقدامی اساسی انجام شود.

 

حجت الاسلام سقائیان تصریح کرد: اصلاح نظام بانکی، مالیاتی، توزیع کالا، الگوی مصرف، ساختار بودجه و دانش‌بنیان کردن اقتصاد کشور و تولید کشور تحقق اقتصاد منهای نفت از دیگر اقدامات راهبردی در مسیر کنترل تورم و رفع مشکلات اقتصادی کشور است.

 

امام‌جمعه موقت مهدی‌شهر با تأکید بر لزوم کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی، ادامه داد: خودکفایی در تولید کالاهای اساسی، تأمین امنیت غذایی و درمان، توسعه تجارت با کشورهای همسایه و شفاف‌سازی مالی و پولی و ایجاد امنیت شغلی ازجمله وظایف مهم دولت در این راستا است.

 

وی همکاری و همراهی مردم با دولت را لازمه از بین بردن مشکلات اقتصادی کشور دانست و اضافه کردد: در مورد آزادسازی یارانه دولت باید با مردم صادقانه رفتار کند تا مردم نیز همواره همراه دولت باشند.

کد خبر 1175200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha