تعامل دستگاه های فرهنگی و هنری نقش مهمی در اجرای فعالیت های هنری بزرگ دارد

نشست تعاملی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، رئیس حوزه هنری ایلام و مسئول بسیج هنرمندان استان ایلام با رئیس انجمن سینمای جوانان ایران و با حضور جمعی از هنرمندان و فیلم سازان جوان ایلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، ظهر امروز(۲۴ اردیبهشت) در دیدار با رئیس انجمن سینمای جوانان ایران، اظهار کرد: استان ایلام، در حوزه سینما دارای استعدادها و ظرفیت های بالقوه ای است که لازم است نگاه ویژه حمایتی به این توانمندی ها انجام شود.

 

 « علی هوشمند» با بیان اینکه  اربعین، مقاومت و ایثار، هشت سال دفاع مقدس، طبیعیت بکر استان از جمله ظرفیت های استان  در راستای اجرای کارهای هنری و فرهنگی است، ابراز کرد:، در حوزه آسیب های اجتماعی  هم جای کار زیادی وجود دارد، با همدلی  و هم افزایی  می توان فصل جدیدی را با عنایت به رویکردهای جدید دولت مبنی بر توجه به مناظق محروم و کمتر برخودار آغاز کرد.

 

وی با بیان اینکه باید تلاش کرد از این نگاه دولت به عنوان یک فرصت تکرار ناشدنی بهترین بهره را بگیریم، خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از تعامل و هم افزایی با سایر نهادهای فرهنگی در استان استقبال می کند و آماده همکاری با انجمن سینمایی جوان با بهره یگری از طرفیت ها برای تولید آثار فاخر است.

 

 رئیس انجمن سینمای جوانان ایران  در این نشست، اظهار کرد: ما در زمان حضور در شهرستان ها تلاش داریم که  با بخش  و دستگاه های مختلف فرهنگی و هنری از جمله اداره کل ارشاد، حوزه هنری و بسیج هنرمندان و هنرمندان  در راستای تعامل هر چه بیشتر جلساتی برگزار شود.

 

«مهدی آذرپندار» ابراز کرد: با وجود محدودیت هایی در زمینه اعتبارات و کارهای فرهنگی در دستگاه های فرهنگی و هنری وجود دارد، توان افزایی و هم افزایی نهادهای فرهنگی زمینه ساز تعامل هر چه بیشتر و اجرای کارهای بزرگ است و لازم است که این هم افزایی در استان ها بیش از پیش انجام شود.

 

وی با بیان اینکه این نشست بابی برای همکاری هر چه بیشتر بین دستگاه های فرهنگی در حوزه سینمای جوان است، ابراز کرد: ما تلاش می کنیم از کارهای فاخر و تجربی فیلم سازان جوان در ایلام در حد توان حمایت های لازم صورت گیرد.

 

رئیس حوزه هنری استان ایلام نیز در این نشست اظهار کرد:  طی ۴۳ سال گذشته دستگاه های فرهنگی به عنوان جزایر نامتقارن فعالیت داشته اند  و آن رهاوردی که لازم بوده است در سطح جهانی نداشته اند.

 

« محمدعلی قاسمی» ابراز کرد: این موضوع در استان ها به ویژه استان های محروم نمود بیشتری دارد،  نگاه جدید که در حوزه های فرهنگی و هنری در کشور به ویزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای همگرایی  نهادهای فرهنگی قابل ستایش و ارزش است.

 

وی یادآور شد: زمانی ما می توانیم در مناطق محروم این هم افزایی داشته باشیم که این هم افزایی و تعامل بین دستگاه های فرهنگی و هنری چرخشی و رنجیره وار باشد تا نتیجه عملیاتی داشته باشد.

 

رئیس حوزه هنری استان ایلام گفت: نهادها فرهنگی و هنری هر کدام  متعلق به قشر خاصی نیست و باید این زیمنه را فراهم کرد که همه اقشار فرهنگی و هنری و آحاد مردم از این ظرفیت ها بهره مند شوند.

 

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام نیز در این نشست با بیان اینکه  حضور رئیس انجمن سینمای جوانان ایران مایه خیر و برکت در استان خواهد بود، اظهار کرد: حضور رئیس انجمن سینمای جوانان ایران تعاملی خوب و ویژه ای بین سازمان بسج هنرمندان و انجمن سینمای جوان دفتر ایلام وجود دارد و در این راستا جشنواره های مختلفی با تعامل و همکاری این دو نهاد و سایر نهادها برگزار شده است.

 

« علی میرزایی» با اشاره به اینکه دکترین ما تعامل و هم افزایی است، گفت: در استان ایلام ۴۲۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق داریم و مردم ما در طول ۸ سال دفاع مقدس صحنه های عاشورا گونه زیادی را خلق کردند  و تقدیم ۳ هزار شهید گلگون کفن برگ زرینی از افتخارات مردم استان است.

 

وی بیان کرد: یکی از خواسته ها و مطالبات مردم استان ساخت فیلم سینمایی ماندگار و فاخر دوران هشت سال دفاع مقدس است که این انتظار از انجمن سینمای جوانان ایران می ورد در این راستا استان ایلام را یاری برساند  و مجموعه های فرهنگی و هنری استان با تعامل با هم حتما پای کار خواهند بود.

کد خبر 1175274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha