عرضه ۷۰۰ عنوان کتاب با موضوع خداشناسی برای کودکان و نوجوانان

معاون غرفه جمال در سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران گفت:کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان» اثر حجت الاسلام حیدری ابهری که به چاپ چهل و پنجم رسیده مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.

«زهرا طیبی» در پاسخ به این سوال که چند عنوان کتاب در غرفه جمال در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب عرضه می شود به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: ما در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران حدود 700 عنوان کتاب برای کودکان و نوجوانان عرضه می کنیم، حدود 30 عنوان کتاب ما برای سال 1400 بوده است. بیشتر کتاب های ما که اینجا عرضه می شود با موضوع خداشناسی است که در قالب های مختلف شعر و داستان ارایه می شود.

 

معاون غرفه جمال در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با بیان اینکه استقبال از نمایشگاه مانند دوره های قبل زیاد نیست، عنوان کرد: متاسفانه استقبال از نمایشگاه کتاب آن طور که باید نیست. پنج شنبه و جمعه تعداد بازدیدکنندگان خوب بود اما در بقیه روزها استقبال کمی از نمایشگاه صورت می گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: ما هر روز میزبان تعدادی از نویسندگان و شاعران خود هستیم که در غرفه جمال حضور پیدا می کنند و از نزدیک با مخاطبان به گفت و گو می پردازند. دیروز حجت الاسلام غلامرضا حیدری ابهری و حجت الاسلام محمدرضا مهاجرانی که از نویسندگان و شاعران مطرح کودک و نوجوان هستند و کتابهای بسیاری از این دو نویسنده در انتشارات جمال منتشر شده است در غرفه حضور داشتند.

 

طیبی تصریح کرد: نویسندگان و شاعرانی که در غرفه جمال حاضر می شوند پاسخگوی سئوالات خانواده ها و کودکان و نوجوانان هستند و آنها را در مورد کتابها راهنمایی کردم.در روزهای قبل هم خانم زهرا موسوی و آقای حسین خانی در غرفه جمال حضور داشتند. علاوه بر این غرفه جمال چندین متصدی دارد که از کارمندان انتشارات جمال هستند و بر کتاب های ارائه شده در این غرفه واقف هستند و خانواده ها و کودکان و نوجوانان را در انتخاب کتاب راهنمایی می کنند.

وی در پاسخ به این سوال که تاکنون چه کتاب هایی از غرفه جمال در این دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران پرفروش شده است، اظهار داشت: کتاب خدایا اجازه نوشته حجت الاسلام غلامرضا حیدری ابهری، کتاب خاطرات خدا و همچنین کتاب خاطرات شیطان اثر حجت الاسلام حیدری ابهری جزو پرفروش های ما هستند. علاوه بر این کتاب خداشناسی قرآنی کودکان اثر حجت الاسلام حیدری ابهری است که به چاپ چهل و پنجم رسیده مورد استقبال مخاطبان ما قرار گرفته است. این کتاب پاسخ به 40 سوال متداول کودکان و نوجوانان است که با زبان ساده برای آنها تبیین و تفهیم شده است.

 

طیبی خاطرنشان کرد: متاسفانه اطلاع رسانی شهری در مورد سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بسیار ضعیف بوده است.از طرفی پوستر نمایشگاه کتاب خوب است اما متنی کهزیر آن درج شده، بسیار ریز است. خوب بود که چندین هفته قبل از نمایشگاه کتاب تهران در مورد آن اطلاع رسانی صورت می گرفت. لازم بود با توجه به وقفه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به علت شیوع بیماری کرونا، اطلاع رسانی بهتر و بیشتری در مورد آن صورت می گرفت.

 

 معاون غرفه جمال در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در مورد مکان برگزاری نمایشگاه بین المللی کتب تهران تصریح کرد: بنده شهر آفتاب را برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران ترجیح می دهم چون برای امثال ما که از شهرستان می آییم ،شهر آفتاب راحت تر است. ضمن اینکه شهر آفتاب را مختص نمایشگاه ساختند و از نظر فضای باز، نداشتن ترافیک و جای پارک بهتر است و به نظرم کم کم باید شهر آفتاب را تکمیل کنند تا نمایشگاه کتاب آنجا برگزار شود.

 

گفتنی است، سی و سومین منایشگاه بین المللی کتاب از 21 تا 31 اردیبهشت با شعار با کتاب سلامتیم در بخش حضوری در مصلی امام خمینی (ره) و در بخش مجازی در سایت ketab.ir برگزار می شود.

 

 

کد خبر 1175287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha