طرح سیاست اصلاح نظام یارانه ای راهبرد اقتصادی دولت سیزدهم با هدف رفاه مردم است

عبداللهی با اشاره به اهمیت راه اندازی قرارگاه فقرزدایی در وزارت رفاه گفت: طرح سیاست اصلاح نظام یارانه ای راهبرد اقتصادی دولت سیزدهم با هدف رفاه مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « مجتبی عبداللهی» طی نشست با اصحاب رسانه که شنبه ۲۴ اردیبهشت با محوریت اجرای طرح نظام مندی و هدفمندی یارانه ها در کشور برگزار شد گفت: تحول در مباحث اقتصادی دولت با عنوان طرح مردمی سازی و توزیع یارانه اجرایی شد؛ این طرح با مطالعه و بررسی جوانب مختلف در حال اجرا است.

 

استاندار البرز با اشاره به اهمیت برپایی نشست های ماهانه با اصحاب رسانه به منظور اطلاع رسانی از عملکرد استانداری و مسئولان دستگاه های اجرایی استان افزود: دولت مردمی رئیسی این شجاعت را داشته است که با جراحی اقتصادی و تحول در حوزه اقتصادی طرح سیاست اصلاح نظام یارانه ای در دولت خدمتگذار مردمی را اجرا کند. 

 

وی ادامه داد: نظام مسائلی که برای استان تدوین شده است راهبرد کلانی برای تحقق مطالبات مردمی و پیگیری نیازهای استان البرز است و این با توجه به نیاز استان در حوزه آموزش و پرورش، جاده ها و دسترسی ها، حوزه بهداشت و درمانی و ... است که این مهم با همدلی و انسجام مردمی مرتفع می شود. 

 

به گفته وی، طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها با هدف فقرزدایی اجرا شد که ذیل آن قرارگاهی در وزارت رفاه در مسیر تحول اقتصادی و اصلاحات عمیق در بحث ترانزیت و اصلاحات عمیق در بودجه دولت راه اندازی شده است.

 

عبداللهی عنوان کرد: در موضوعات مسیر توزیع یارانه ها انتظار راهبردهای کلانی است، آنچنان که استحضار دارید، سالانه ۱۳میلیون تن گندم مصرف داریم که از این میزان ۱۱ تن در نانوایی ها و ۲ میلیون در صنف و صنعت صرف می شود.

 

دولت سیزدهم آرد را از کشاورز تا دو برابر قیمت دولت های قبل خریداری می کند

 

وی اظهار کرد: در دولت گذشته گندم از کشاورز کیلویی ۵ هزارتومان در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ خریداری می شد، تقریبا در کشور خودمان ۵ میلیون تن گندم تولید می کنیم و ۷ و نیم میلیون تن از خارج کشور وارد می کنیم؛ این برآورد آماری را در کنار موضوع بحث خشکسالی و جنگ روسیه و اوکراین قرار دهید. 


وی توضیح داد: ۷۰ درصد دانه های روغنی و ۳۰ درصد گندم در این ۲ کشور تولید می شود که متناسب با جنگ شاهد افزایش نرخ ها در این خصوص هستیم؛ گندمی که دولت در گذشته خریداری می کرد طی مراحل رسیدن به سیلوها و تبدیل شدن به آرد، برای دولت ۹ هزار تومان تمام می شد و به نانوایی ها ۶۵۰ به نانوایی های آزادپز و سنتی پز و حجم پز که صنف و صنعت است ارائه می کرد. 

 

عبداللهی عنوان کرد: دولت سیزدهم تصمیم دارد که آرد و یا گندم را ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری کند ، این میزان خریداری شده برای دولت طی مراحل توزیع کیلویی ۱۶ هزارتومان می شود.

 

وی اظهار کرد: تصمیم بر این شده است که قیمت نان در این ایام با همان قیمت قبل به مردم اعطاء شود ؛ بناست که مابه تفاوت قیمت نان در این روند را نانوا دریافت کند چراکه نانوا می رود آرد ۱۶ هزارتومانی خرید می کند و به خریدار با همین قیمت امروز نان ارائه می شود و شهروندان با خرید نان با کارت مابه تفاوت هزینه گندم را می پردازند. 

 

قیمت نان افزوده نمی شود/ تشویق کشاورزان به کاشت گندم

 

استاندار البرز با اعلام این مطلب که قیمت نان افزوده نمی شود و تشویق کشاورزان به کاشت گندم در دستورالعمل دولت است اظهار کرد: در جریان طرح اقتصادی جدید دولت سیزدهمف نانوایی ها آرد را تحویل می گیرند و پول آن را ۴۵ روز دیگر دریافت می کند.

 

عبداللهی بیان کرد: نانوا آرد ۱۶ هزار تومانی خرید می کند و نان را به همین قیمت امروز به مردم می فروشد؛ به واقع صنف صنعت و معدن یارانه مستقیمی از دولت می گیرد. 

 

 

کد خبر 1175306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha