فعالیت های فرهنگی سرمایه گذاری برای توسعه فرهنگی و اجتماعی است/ ایلام   ظرفیت برگزاری جشنواره های منطقه ای فیلم کوتاه را دارد

نشست مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران با شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر ایلام و مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در دیدار مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران با رییس شورای شهر ایلام، اظهار کرد: ایلام شهر مقاومت، ایثارگری و ایستادگی  و مشهد شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس است.

 

«علی هوشمند» افزود:  منابع انسانی غنی داریم که در جشنواره های مختلف از جمله جشنواره بین‌الملی فجر و فیلم کوتاه حضور فعالی دارند اما امکانات و بضاعت استان ناچیز است که لازم است در حوزه سخت افزاری به روز رسانی و روزآمد کردن تجهیزات مورد نیاز عکاسان و‌ فیلم سازان استان اقدامات لازم انجام شود.

 

وی با بیان اینکه در حوزه آموزش وسایل و تجهیزات روزآمد نقش مهمی دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه خاستگاه و شعار دولت توجه به مناطق محروم است لازم توجه ویژه ای به بحث سخت افزاری عکاسان و  فیلم سازان شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام  با اشاره به اینکه تولید محصولات ماندگار و چند محصولی یکی از دغدغه های ماست، یادآور شد:  امید است که یک نشاط و پویایی مناسب در زمینه تولید آثار فاخر و ماندگار در استان ایجاد شود.

 

وی ابراز کرد: ما به ظرفیت سینمای جوان  آگاه هستیم، در حال حاضر به همت وزارت متبوع، دوره های  آموزش  رایگان هنر  برنامه ریزی شده است و  یکی از متولیان اصلی در این زمینه  انجمن سینمای جوان است و با توجه به عملکرد خوب انجمن است این  آموزش ها در نقاط مختلف سال ادامه خواهد داشت.

 

هوشمند با اشاره به اینکه در استان و شهر ایلام تیم های مستقر مدیریتی همکاری و تعامل بسیار خوبی به هنر و فعالیت های فرهنگی دارند، ابراز کرد: امید است که جریان هم افزایی با انجمن سینمای جوانان ایران در استان با تعامل دستگاه های فرهنگی و اجرایی برای تولید آثار فاخر انجام شود.

 

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران در این نشست، اظهار کرد: استان ایلام امروز به عنوان معبر و کانون اصلی تردد زوار عتبات عالیات در سطح جهان مطرح و مورد توجه عاشقان اباعبدالله الحسین علیه السلام است.

«مهدی آذرپندار » بیان کرد:  استان ایلام ممکن است از لحاظ اعتباری و امکانات دارای محدودیت های باشد اما دارای ظرفیت هایی بالایی  در حوزه منابع انسانی و ایده های هنری  است.

 

وی با اشاره به اینکه استعدادیابی، آموزش و ورود به دنیای فیلمسازی و سینما محور فعالیت های انجمن سینمای جوانان ایران است، گفت: در این مسیر چند گام مهم از جمله آموزش، فراهم کردن امکانات و تجهیزات و حمایت از تولید فیلم به ویژه در بخش فیلم کوتاه  در دستور کار این انجمن قرار دارد.

 

آذر پندار با بیان اینکه کار اصلی ما پرداختن به حوزه فیلم داستانی است،گفت: لازم است که در زمینه تولید فیلم داستانی در استان ایلام گام های مثبتی برداشته شود.

 

مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران ابراز کرد:  این انجمن متولی فیلم کوتاه ایران است که یکی از جشنواره های مهم بین المللی و معتبر است.

 

آذرپندار ابراز کرد: جشنواره های منطقه ای می تواند زمینه ساز ارتقای سطح فیلم سازی کوتاه و ایجاد رقابت سالم باشد و  ایلام این ظرفیت برای برگزاری جشنواره های منطقه ای دارد.

 

وی تصریح کرد: این آمادگی در انجمن سینمای جوانان ایران برای برگزاری رویدادهای هنری و فیلم کوتاه با همکاری سایر نهادها به ویژه شوراهای اسلامی شهر و شهرداری وجود دارد و در حوزه آموزش هم  از آمادگی لازم برای اعزام اساتید مجرب و برگزاری دوره های آموزشی برخوردار است.

 

آذر پندار با بیان اینکه در کل کشور ۵۸ دفتر نمایندگی انجمن سینمای جوانان ایران فعالیت می کنند، گفت: استان ایلام می توان و ظرفیت این را دارد که در زمینه فیلم سازی و به ویژه فیلم کوتاه مطرح شود.

 

رییس شورای شهر ایلام نیز در این دیدار اظهار کرد: ابتدایی ترین خواسته مردم این است که یک سینمای تخصصی در فضای شهر ایلام وجود داشته باشدو امروز پروژه سینما امید حدود هشتاد درصد در حال پیشرفت فیزیکی است.

 

«سعید انوری پور» ابراز کرد: شورای شهر ایلام با ادارات  و نهادهای مختلف  در خصوص مسایل فرهنگی تعامل بسیار خوبی دارد،  کار فرهنگی در راستای توسعه فرهنگی و اجتماعی هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری در راستای ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی است.

 

وی تصریح کرد: در استان ایلام قابلیت های زیادی در حوزه فیلم کوتاه و سینمایی از حمله هشت سال دفاع مقدس وجود دارد و  هنوز ندیدم که فیلمی به نام مردم ایلام ساخته شود.

 

رییس شورای شهر ایلام گفت: مردم ایلام رشادت ها و ایثارگری و حماسه های بزرگی در دوران هشت سال دفاع مقدس خلق کردند  در حالی که منطقه خود را ترک نکردند بلکه مهاجر پذیر نیز بودند.

 

وی افزود: یکی دیگر از ظرفیت های مهم استان کنگره بزرگ اربعین حسینی است که این استان در ایام اربعین میزبان حدود شش میلیون نفر است البته  در چند سال اخیر کارهای خوبی صورت گرفته که انتظار می رود تقویت شود.


انوری پور تصریح کرد: در حوزه سخت افزاری هم باید  توجه ویژه ای به استان شود و در اولین جلسه شورای شهر در زمینه تخصیص زمین برای ایجاد دفتر انجمن سینمای جوان  بررسی های لازم انجام خواهد شد، ما در هر برنامه و‌ جشنواره فرهنگی و هنری در کنار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهیم بود.

کد خبر 1175313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha