نبود کارخانجات روغن کشی و کمبود انبار و سردخانه از مهمترین مشکلات استان است

جعفری گفت: مهمترین مشکلات استان نبود کارخانجات روغن کشی و کمبود انبار و سردخانه است که باید در این زمینه تدابیر لازم اندیشیده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهدی جعفری» شامگاه (۲۴ اردیبهشت) در کارگروه تنظیم بازار استان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری چهار هزار و ۷۴۵ تن مرغ دراستان تولید شده است که ۲ هزار و ۱۴۹ تن در داخل استان مصرف و مابقی به خارج استان ارسال شده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: در این مدت ۷۰ تن گوشت گوساله، ۶۰۰ تن برنج، هزار و ۲۹۲ تن روغن خوراکی و هزار و ۲۵۰ تن شکر توزیع شده است.

 

وی  ادامه داد: از ۱۰ آذرماه سال گذشته تا ۲۲ اردیبهشت ماه سال جاری ۲۳ هزار و ۵۰۷ مورد بازرسی در استان انجام شده است همچنین در این مدت ۲۳ هزار و ۶۱۰ مورد گزارش به ستاد خبری ۱۲۴ اعلام شد که به ۲۱ هزار و ۱۰۰ مورد شکایت پاسخ داده شده است.

 

جعفری با بیان اینکه ارزش ریالی تخلفات معرفی شده به تعزیرات حکومتی ۱۸ میلیارد و ۱۹۵ میلیون ریال است، گفت: در زمینه اختفا و عرضه کالا خارج از شبکه نیز ۴۲ میلیارد و ۸۱۳ میلیون ریال تخلف شناسایی شده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیشترین حجم بازرسی‌ها از نانوایی‌های استان انجام می‌شود، عنوان کرد: از ابتدای سال جاری هزار و ۶۶۵ مورد بازرسی از سایر واحدهای صنفی به غیر از نانوایی‌ها انجام شده است و شکایت مردمی در سامانه ۱۲۴ هم ۲۱۶ مورد بوده که به همگی پاسخ داده شده است.

 

وی ادامه داد: تاکنون برای ۴۸۰ واحد صنفی تعهد اخذ شده و ارزش پرونده های تخلف ۱۹۵ میلیون ریال و اختفاء و عرضه خارج از شبکه هم ۵۷۰ میلیون ریال بوده است.

 

جعفری تصریح کرد: روزبازارها، میادین میوه و تره بار، نانوایی‌ها، توزیع‌کنندگان سموم کشاورزی، نهاده‌های دام و طیور، کالاهای اساسی، محصولات کشاورزی، انبارها، کشتارگاه‌ها، سردخانه‌ها، صنایع تبدیلی، کارخانه‌های تولید خوراک دام و واحدهای تولیدی آرد از جمله مراکز مورد نظارت و بازرسی است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: همچنین گشت‌های مشترک جهاد کشاورزی با دستگاه‌های اجرایی همکار شامل تعزیرات حکومتی، دامپزشکی، اتحادیه نانوایان مرکز استان، اتاق اصناف، معاونت امور دام و پلیس امنیت اقتصادی استان انجام می‌شود.

 


وی در پایان مهمترین مشکلات استان را نبود کارخانجات روغن کشی، کمبود انبار و سردخانه اعلام کرد که باید در این زمینه تدابیر لازم اندیشیده شود.

 

کد خبر 1175345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha