برپایی سیزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در یزد/ تلاش برای ااستقرار گروه های فرهنگی درمساجد بافت تاریخی

آخوندی با اشاره به آغاز هفته میراث فرهنگی گفت: سیزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در یزد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، احمد آخوندی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: ایام عید نوروز سال جاری پس از رکود دوساله به دلیل کرونا شاهد حماسه ای بودیم زیرا بیش از 920 هزار نفر در استان در این ایام اسکان پیدا کردند و شاهد حضور پرشوری از گردشگران در استا بودیم.
 
وی افزود: روز جهانی موزه ها در روز 28 اردیبشت ماه است که برنامه های مختلفی در استان انجام می شود و همزمان با این روز نیز آغاز هفته میراث فرهنگی در کشور داریم.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد ادامه داد: برپایی سیزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی نیز از دیگر برنامه های ما است که شاهد استقبال خوبی از سوی مخاطبین هستیم.
 
آخوندی بیان کرد: در فروردین ماه حدود یک هزار و 600 نفر گردشگر خارجی در استان حضور پیدا کردند و با توجه به کاهش آمار شیوع ویروس کرونا شاهد افزایش آن خواهیم بود.
 
وی گفت: گردشگری و احیای سکونت در بافت تاریخی به عنوان گام اساسی این اداره کل است و ما نیز سعی کرده ایم در این راستا حمایت های لازم را داشته باشیم.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد بیان کرد: مساجد در بافت نقش مهمی دارند که در نوروز امسال نیز 22 مسجد باز شد که استقبال خوبی صورت گرفت و سعی کرده ایم گروه های فرهنگی را در بافت داشته باشیم.
 
آخوندی ادامه داد: ما شش موزه تخصصی خصوصی در استان داریم که سعی داریم این آمار را افزایش دهیم.
کد خبر 1175352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha