۴ کاروان زیارتی از استان سمنان راهی حج تمتع می شوند

دل پاک با بیان اینکه ثبت نام جدید برای حج تمتع استان سمنان هنوز اعلام نشده است، گفت: ۴کاروان زیارتی از این استان برای تمتع اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «خلیل دل‌پاک» در جمع خبرنگاران ضمن بیان اینکه ۴ کاروان زیارتی از استان به تمتع اعزام می‌شوند، گفت: اعزام حجاج نسبت به ثبت نامی سال ۹۹ و تاریخ ۲۲ خرداد ۸۶ به قبل صورت می‌گیرد.

 

مدیرکل حج و زیارت استان‌ سمنان از اعزام ۴۴۰ نفر در این مرحله از شهرستان‌های سمنان، شاهرود، و دامغان به تمتع خبردادو افزود: آغاز اعزام حجاج کشور از ۲۴ خردادماه اعلام شده است.

 

وی تصریح کرد: ۲کاروان در دامغان و شاهرود با ظرفیت ۸۵ نفر و ۲ کاروان دیگر نیز در سمنان و شاهرود با ظرفیت ۱۳۵ نفر در حال نام نویسی برای اعزام حجاج به تمتع هستند.

 

دل‌پاک با بیان اینکه تاکنون ۳ کاروان استان برای اعزام حجاج به تمتع تکمیل ظرفیت شدند، گفت: فقط کاروان ۱۳۵ نفری شاهرود در حال نام نویسی است.

 

مدیرکل حج و زیارت استان‌ سمنان درخصوص ساز و کار ثبت نام در این کاروان گفت: برای تکمیل ظرفیت در صورت نبود متقاضیان به صورت روزشمار از تاریخ ۲۲ خرداد ۸۶ به بعد نام نویسی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه ۲ کاروان استان سمنان در حج تمتع به صورت مدینه قبل اعزام می‌شود و ۲ کاروان دوم مدینه بعد هستند، بیان کرد: این کاروان‌ها به ترتیب ۳۷ و ۳۹ میلیون تومان برای هر نفر هزینه دریافت خواهند کرد تا حجاج را برای حج تمتع به سرزمین وحی ببرند.

 

دل‌پاک بتاکید کرد: با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از افراد در صف اعزام حج هستند و همچنین شرایط کرونایی نیز سبب تشدید وضعیت شده، به نظر نمی‌رسد که طی 10 تا ۱۵ سال آینده اعزام افراد باقی مانده صورت گیرد.

 

مدیرکل حج و زیارت استان‌ سمنان ثبت نام کاروان‌های عتبات عالیات در دفاتر زیارتی استان را امکان پذیر دانست و افزود: حدود یک میلیون و ۵۰۰ نفر از ثبت نامی های سال ۸۶ باقی مانده که رقم قابل توجهی در سراسر کشور محسوب می‌شود.

 

وی تصریح  کرد: ثبت نام زائران جهت تشرف به عتبات عالیات صرفاً بصورت اعزام هوایی انجام می شود و ضمناً شرط اعزام زائران جهت این سفر معنوی نیز تزریق حداقل دو دوز واکسن کرونا است.

 

به گفته دل پاک ثبت نام حج تمتع ۱۴۰۱ از ساعت ۱۰ صبح روز ۱۸ اردیبهشت آغاز شده است و زائرین می توانند حضوری یا از طریق مراجعه به سامانه مجازی حج و زیارت اقدام به تکمیل ثبت نام کنند و همچنین زائران صرفاً تا ۷۲ ساعت پس از ثبت نام مهلت دارند تا به مدیر کاروان اعزامی خود مراجعه و ضمن ارائه مدارک نسبت به واریز وجه مابه التفاوت ثبت نام خود اقدام کنند.

کد خبر 1175358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha