مساجد و کانون ها می تواند شخصیت جوان را مطابق آموزه‌های دینی بارور سازند

ملکی،گفت: مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد می تواند شخصیت جوان را مطابق آموزه های دینی بارور و روح خداجویی و عدالت خواهی را در اعماق وجود آنان ریشه دار سازد زیرا کانون انسانی سازی است.

محمدرضا ملکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره نقش ائمه جماعت در راستای جذب جوانان به  مساجد و کانون ها،گفت:  از موارد مؤثر در جذب جوانان به مسجد و نماز جماعت می‌توان به نقش امام جماعت، نظافت مساجد، نقش نمازگزاران در مساجد و ارائه الگو برای جذب جوانان و نوجوانان به نماز و مسجد است.

 

 

 مسئول کانون روستایی شهدای مدافع صحنه،  افزود: یكی از وظایف و مسؤلیت‌های عمده  ائمه جماعت آشنا سازی جوانانی است كه مسجدی نیستند، با ارزش‌ها و اسرار و فلسفه نماز، نماز جماعت و حضور در مسجد می‌باشد، مطمئناً راه آن سخنرانی در مسجد نیست، بلكه باید پیام‌ها در این زمینه در جا‌ها و موقعیت‌هایی جلوه‌گر شود كه جوانانی كه اهل نماز جماعت و مسجد نیستند با عشق و علاقه در مسجد حضور پیدا کنند.

 

 

وی با اشاره  به اهمیت رفتار ائمه جماعت برای جذب جوانان به مساجد و کانون ها،خاطر نشان کرد: روابط و احترام میان امام جماعت و جوانان، نباید در چارچوبی خشك و رسمی باقی بماند؛ یعنی امام جماعت به عنوان یكی از دوستان جوانان به شمار رود، در این راستا لازم است همواره جوانان را همراهی كند، مشكلات آنان را یاری كند، امام جماعت باید وقت كافی برای جوانان بگذارد،  زیرا مسجد مهم‌ترین نهاد فرهنگی در اسلام است که در آن به ‌صورت مستقیم و چهره‌به‌چهره، احکام، دستورات و ارزش‌های دینی از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود.

 

 

ملکی تصریح کرد: وقتی می بینیم فرزندانمان در مسجد حضور دارند خدا رو شکر می کنیم و این باعث شده که افراد خانواده ما تمام در نماز جماعت و برنامه های مسجد حضور داشته باشند و حضور خانواده ها تاثیر گذار است و همچنیین با برپایی برنامه های فعال فرهنگی و ورزشی در جذب نوجوانان مفید می باشد.

 

 

 

مسئول کانون  شهدای مدافع صحنه اظهار کرد: امام جماعت در هر مسجد عاملی مهم در پیشرفت و ترقی مسجد  است و چنانچه دارای شرایط لازم باشد، تأثیری به سزا در تحولات مثبت در جوانان و در نتیجه گرایش آنان به مساجد خواهد داشت، 

کد خبر 1175374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha