با اصلاح رویه در پرداخت یارانه ها قطعا مردم، دولت و مجلس و حاکمیت را همراهی می‌کنند

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت:با اصلاح رویه در پرداخت یارانه ها قطعا مردم، دولت و مجلس و حاکمیت را همراهی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان،حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی در  ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه(۲۵اردیبهشت)مجلس شورای اسلامی  در تذکری گفت: به دولتمردان خداوقت می‌گویم که شبانه‌روز برای جلوگیری از رویه‌های غلط تلاش می‌کنند. برخی از همکاران خبری دادند که قیمت مرغ با اشباع در برخی از استان‌ها حتی از سقف اعلامی قیمت دولت هم تنزل پیدا کرده است، این نشان می‌دهد سیاست هدفمندی کم‌کم و به مرور زمان پاسخ می‌دهد. تقاضای مردم از دولت این است که برنامه مبارزه با قاچاق را با جدیت بیشتر ادامه دهند و از احتکارها پیشگیری کنند که اثرات مثبتی به جای می‌گذارد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس اظهار کرد: باید برخی از رویه‌ها در دریافت یارانه اصلاح شود، مثلا درآمد فرزندی با سن ۳۰ سال در سرجمع درآمد خانواده محاسبه می‌شود که این غلط است. نباید درآمد پسر ۳۰ ساله‌ای به حساب پدر و مادرش گذاشته شود و به همین دلیل یارانه خانواده حذف شود. لازم است این موضوع اصلاح شود.محاسبه درآمد فرزندان به حساب سرجمع خانواده اشتباه است یا اینکه یارانه خانواری حذف شده به این دلیل که در مقطع کوتاهی درآمد خاصی داشته‌اند. مثلا خانواده‌ای خانه‌اش را فروخته تا پول آن را تبدیل به احسنت کرده و در منزل به کار برد، اما سازمان هدفمندی به صرف اینکه در مقطع زمانی رقمی در حساب بوده، یارانه را قطع کرده که لازم است به سرعت این رویه‌ها اصلاح شود.

وی گفت:  با اصلاح رویه در پرداخت یارانه ها قطعا مردم، دولت و مجلس و حاکمیت را همراهی می‌کنند. لازم است رئیس جمهور، وزرا و مجلس به سرعت این رویه‌های غلط را اصلاح کنند چون در این شرایط و با تسریع در امور، یقینا مردم، دولت را برای انجام تصمیمات اساسی و پایه‌ای همراهی خواهد کرد.

معین‌الدین سعیدی،نماینده چابهار نیز  در تذکری شفاهی گفت: مجلس در مقام قانون‌گذار در بودجه سال ۱۴۰۱ مصوب کرد که تمام کالاهای اساسی در صورت حذف تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی باید با قیمت شهریورماه سال ۱۴۰۰ در اختیار مردم قرار داده شود. اکنون با توجه به نگرانی‌هایی که در حوزه معیشتی برای مردم ایجاد شده است شأن نظارتی مجلس شورای اسلامی ایجاب می‌کند که این موضوع را با جدیت پیگیری کرده و کالاهای اساسی با نرخ شهریورماه سال ۱۴۰۰ به دست مردم برسد.

کد خبر 1175422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha