کاهش ۲۵ درصدی محصولات کشاورزی بشرویه

سرچاهی گفت: تا پایان فصل بهار ۱۷ هزار و ۷۰۰ تُن جو، سه هزار و ۳۸۰ تُن گندم، ۳۵۰ تُن زردآلو، ۵۱ تُن خاکشیر و ۳۰۰ تُن زیره از مزارع کشاورزی شهرستان بشرویه برداشت می شود که متاسفانه همه محصولات با کاهش ۲۵ درصدی نسبت به سال گذشته رو به رو هستند.

«حسین سرچاهی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: فصل بهار زمان پر مشغله ای برای کشاورزان بشرویه محسوب می شود چرا که موعد برداشت محصولات کشارزی مختلفی از جمله زردآلو، خاکشیر، زیره، جو و گندم فرا می رسد.

 

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه در ادامه بیان کرد: امسال در فصل بهار پیش بینی می شود 350 تُن زردآلو، 51 تُن خاکشیر و 300 تُن زیره از مزارع کشاورزی شهرستان بشرویه برداشت شود.

 

وی درخصوص برداشت جو در بشرویه گفت: تا پایان فصل بهار 17 هزار و 700 تُن جو از هفت هزار و 400 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بشرویه برداشت خواهد شد.

 

سرچاهی ادامه داد: از یک هزار و 360 هکتار زمین تحت کشت گندم در این شهرستان پیش بینی می شود سه هزار و 380 تُن گندم برداشت شود و متاسفانه 25 درصد نسبت سال گذشته کاهش خواهد داشت.

 

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه عنوان کرد: محصولات کشاورزی بهارانه شهرستان بشرویه به استان های تهران، اصفهان، خراسان رضوی و شهرهای استان خراسان جنوبی ارسال می شود.

 

وی درخصوص مشکلات موجود بر سر راه تولید این محصولات گفت: مخاطرات طبیعی مانند خشکسالی، با توجه به وقوع طوفان طی روزهای اخیر، نوسان قیمت فروش محصولات، فروش محصول به صورت فله ای و فرآوری نشده از جمله مهم ترین مشکلات است که نیاز به رسیدگی و پیگیری دارند.

 

 

کد خبر 1175454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha