کشت ۸ گونه گیاه دارویی در شرایط دیم

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی گفت: امسال هشت گونه گیاه دارویی در شرایط دیم با استفاده از سامانه سطوح آبگیر در ایستگاه تحقیقات سیساب کشت می شود.

«جلیل علوی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان بر کشت گیاهان مقاوم به خشکی تاکید کرد و افزود: از جمله این گونه های گیاه دارویی مقاوم به خشکی شامل آویشن باغی، خاکشیر، مرزه، کاسنی، اسطوخودوس، شیرین بیان  و رزماری است که در اراضی دیم قابل کشت است.

 

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی بیان کرد: در کشت گیاهان دارویی علاوه بر سود اقتصادی که عاید کشاورز می شود به ذخیره رطوبتی خاک نیز کمک می کند و همچنین از فرسایش خاک نیز جلوگیری خواهد شد.

 

وی گفت: کشت گیاهان دارویی در مزرعه و اراضی شیب دار به صورت علمی و اصولی بسیار مفید و اقتصادی است.

 

علوی عناوین فعالیت های این مرکز در سال جاری را شامل توسعه های فنی زراعت دیم، توسعه های فنی زراعت حبوبات، سرشاخه کاری انگور درختان باغی، پیش آگاهی سفیدک داخلی انگور، بررسی کارایی سموم برای بیماری های مهم استان، زنجیره تولید گوشت قرمز، تولید هسته های بذری و نظارت بر مزارع بذری غلات، حبوبات در سطح استان اعلام کرد.

 

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی گفت: آشنایی بهره برداران با دانه های روغنی کاملینا، زنجیره فراوری پشم گوسفند، آموزش کارکنان و سربازان، گردشگری کشاورزی، پیشران اقتصاد محلی و پشتیبان توسعه پایدار، شناسایی ارقام بومی و غیربومی انگور، پروژه های تحقیقاتی کشاورزی به نژادی و به زراعی در شرایط دیم در سطح ملی، تولید بذر گیاهان مرتعی در ستاد مرکز، معرفی ارقام دیم غلات، تغییر الگوی کشت حبوبات از بهاره به کشت پاییزه و انتظار، لزوم پایش جنگل های استان، اهمیت و ضرورت کشت و بافت در استان، اصول تغذیه غلات و کشت زراعی خارشتر برای اولین بار در استان در پایگاه آبخوانداری جاجرم از دیگر برنامه های این مرکز می توان نام برد.

 

 

کد خبر 1175475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha