غرفه کتابخانه روستای «علویه» جهرم در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برپا شد

امیرزاده گفت: کتابخانه روستای «علویه» جهرم در غرفه «روستای دوستدار کتاب» نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مستقر و به معرفی فعالیت های حوزه کتاب و کتابخوانی در این روستا پرداخته است.

«مجتبی امیرزاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به حضور کتابخانه روستای «علویه» در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، گفت: این کتابخانه با استقرار در غرفه روستای منتخب دوستدار کتاب ایران در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، به معرفی برنامه ها و اقدامات خود در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی پرداخته است.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی جهرم با اشاره به اینکه کتابخانه روستای «علویه» که به مدت 2 سال به عنوان روستای منتخب کتاب ایران معرفی شده است، افزود: در مدت استقرار این کتابخانه در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، علاقمندان به حوزه کتاب از غرفه کتابخانه روستای «علویه» بازدید کردند.

 

وی بیان کرد: همچنین حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس، رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور و... به بازدید از این غرفه در طول استقرار در نمایشگاه کتاب تهران پرداختند.

 

امیرزاده با اشاره به اینکه کتابخانه روستای «علویه» دارای بیش از 600 عضو فعال است، عنوان کرد: همچنین این کتابخانه، جامعه عشایر منطقه را نیز تحت پوشش خود دارد.

 

به گزارش شبستان، طبق مصوبه‌ شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، فضایی برای روستاهای دوستدار کتاب اختصاص داده شده تا بتوانند کارها و فعالیت‌‌های فرهنگی داخل روستا را در معرض دید عموم قرار دهند.

 

برنامه‌ انتخاب پایتخت کتاب و عشایر و روستاهای دوستدار کتاب از حدود هشت سال پیش آغاز و همزمان با هفته کتاب و کتاب خوانی از روستاهای منتخب حوزه کتاب قدردانی می شود.

 

کد خبر 1175485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha