حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جشنواره های تخصصی

نظری با تاکید بر لزوم هم‌افزایی بین دستگاه‌ها در توسعه مسائل فرهنگی و شهری از حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جشنواره های هنری و فرهنگی با رویکرد تخصصی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از لاهیجان، « کاظم نظری» امروز(یک‌شنبه، ۲۵ اردیبهشت) در جلسه سیاستگذاری تئاتر شهروند لاهیجان با اشاره به سابقه بیش از ۱۰ ساله تئاتر خیابانی لاهیجان خواستار هم‌افزایی و همفکری در کنار آسیب‌شناسی دوره‌های قبل برای با کیفیت‌تر برگزار شدن این دوره شد.

 

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اهمیت جایگاه تئاتر در جامعه که یک بخش آن مشتمل بر آموزش است افزود: رویکرد تئاتر شهروند، آموزش به شهروندان و حقوق شهروندی است.

 

وی از حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جشنواره‌های تخصصی چون تئاتر شهروند لاهیجان خبرداد و اظهارداشت: متاسفانه برخی جشنواره‌ها بدون هیج رویکرد تخصصی تنها موجب هدررفت بیت‌المال شده و هیچ ثمره هنری و آموزشی ندارند و در تلاش برای حذف آنان هستیم.

 

نظری با بیان اینکه تئاتر شهروند لاهیجان یک رویداد شهری است و همه مسئولان وظیفه‌مند در اجرای این جشنواره هستند تصریح کرد: تعاملات بین مجموعه‌ها و پرهیز از نگاه جزیره‌ای، موفقیت رویدادها را به همراه دارد و جشنواره تئاتر شهروند نیز باید فارع از نگاه جزیره‌ای و با همکاری همه مسئولان و مدیران استانی و شهری برگزار شود.

 

وی با تاکید بر ضرورت انتقال فرهنگ اسلامی ایرانی با رویدادهای فرهنگی هنری اذعان کرد: جشنواره‌ها نقشی تاثیرگذار در انتقال فرهنگ و مفاهیم شهری و شهروندی دارند که تحقق این مهم نیازمند هم‌افزایی بین مسئولان و متولیان استان است.

 

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار هم‌افزایی بین دستگاه‌ها در توسعه مسائل فرهنگی و شهری شد و اذعان کرد: جشنواره تئاتر شهروند باید الگویی در هم‌افزایی و تعامل بین‌دستگاهی برای کل کشور باشد.

 

وی حمایت ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جشنواره شهروند لاهیجان را مورد اشاره قرار داد و گفت: در صورت تبدیل جشنواره خیابانی تئاتر شهروند برای کل کشور می‌توان در توسعه هنر کشور گام برداشت.

 

نظری با اشاره به گفتمان عدالت محور دولت و رویکرد توزیع عدالت فرهنگی و هنری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: با برگزاری جشنواره‌های تخصصی و حمایت از آنها، به دنبال عدالت هنری و اجتماعی در سراسر کشور هستیم.

 

وی ابراز امیدواری کرد؛ شاهد رویدادی درخشان در شهر زیبا و فرهنگ دوست لاهیجان باشیم تا به الگویی برای سایر استان‌ها تبدیل شود.

 

 

کد خبر 1175487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha