خراسان شمالی خوابگاه متأهلین ندارد/ دانشگاه علوم پزشکی موفق به خرید خوابگاه داخل شهر نشد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: به دلیل کمبود فضای خوابگاهی سال جاری مجبور شدیم برای اسکان ۱۴۰ دانشجو از خوابگاه دانشگاه آزاد استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «سید احیاء سیدی» امروز در نشست خبری با خبرنگاران با تشریح وضعیت خوابگاه‌ها، به فعال نبودن خیران سلامت در استان اشاره کرد و گفت: به دلیل کمبود فضای خوابگاهی، سال جاری مجبور شدیم برای اسکان ۱۴۰ دانشجو از خوابگاه دانشگاه آزاد استفاده کنیم.

 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بیان کرد: سرانه فضای ملکی خوابگاهی در خراسان شمالی ۲.۸۰ متر است در حالیکه این عدد در کشور بین ۱۲ تا ۱۵ متر مربع می‌باشد و برای رفع این کمبود به صورت موقت مقرر شد فضایی به عنوان خوابگاه در داخل شهر خریداری شود ولی به دلیل قیمت بالای فضاهای پیشنهادی موفق به خرید نشدیم. 

 

وی با ابراز نگرانی از شرایط موجود و ‌مصوباتی که در دست اقدام است، عنوان کرد: طی روزهای آینده خوابگاهی برای دانشجویان دختر با ظرفیت ۴۰۰ نفر در محل پردیس دانشگاه کلنگ زنی می‌شود که برای بهره برداری از این خوابگاه ۵۰ میلیارد تومان اعتبار از محل تسهیلات بانکی پیش بینی شده است.

 

در عین حال سیدی به اجرای پروژه فاز دوم خوابگاه پسرانه‌ ۱۶ آذر هم اشاره کرد و گفت: در فاز اول ۱۶۰ دانشجو در خوابگاه اسکان داده شدند و فاز دوم هم به ظرفیت ۱۶۰ نفر و با پیش بینی اعتبار ۱۸ میلیارد تومان در دست احداث قرار خواهد گرفت.

 

اگر چه سیدی فضاهای فعلی خوابگاهی را در شأن استان و دانشحویان دانشگاه علوم پزشکی ندانست ولی به این نکته هم اشاره کرد که دانشجویان خوابگاه الزهرا با هماهنگی های انجام شده، دو ساعت در روز می‌توانند از امکانات دانشکده‌ فنی و حرفه‌ای انقلاب استفاده کنند.

 

به گفته وی در حال حاضر دو هزار و ۱۰۰ دانشجوی دختر و پسر در دانشگاه علوم پزشکی استان مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۶۰۷ نفر دانشجوی دختر در خوابگاه های دخترانه و ۳۷۴ دانشجوی مرد در خوابگاه های پسرانه اسکان دارند.

 

وی در ادامه به ضعف فضاهای ورزشی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هم اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر میانگین سرانه‌ ورزشی در کشور سه متر است و این عدد در خراسان شمالی به ۱.۳۲ متر می‌رسد.

 

«امیرعلی قهرمانی» معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هم در این نشست خبری گفت: پنج میلیارد تومان اعتبار از سوی معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور برای تأسیس اتاق تمیز که مرکزی برای تولید محصولات ژن درمانی و سلول درمانی است، اختصاص یافت.

 

وی بیان کرد: برای راه اندازی نهایی این اتاق در مجموع ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و برای تأمین مابقی اعتبار لازم علاوه بر کمک خیران سلامت به مسئولان استانی پیشنهاد داده شده تا جزو پروژه های ویژه سفر هیأت دولت قرار بگیرد تا هر چه زودتر شاهد راه اندازی مرکز باشیم.

 

قهرمانی در ادامه به رتبه‌های پایین دانشگاه علوم‌پزشکی در بخش پژوهش اشاره کرد و گفت: متأسفانه 9 مجله‌ پژوهشی استان به مدت ۱۰ سال است که هیچ تغییری نیافته است و در آینده تصمیم داریم درجه اعتبار مجله را بالا ببریم و مجله‌ پژوهشی دیگری را هم به زبان انگلیسی انتشار دهیم.

 

وی با بیان اینکه پژوهشگران و محققان این دانشگاه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۶۵ طرح تحقیقاتی مرتبط با این پاندمی را به ثبت رسانده‌اند، گفت: این طرح های پژوهشی بیشتر درباره شاخص اپیدمولوژیک بیماران، دموگرافیت، ریز فاکتورها، یافته های بالینی کرونا و مشکلات فشارهای روانی این بیماری در کادر درمان بوده است.

 

به گفته قهرمانی، تعداد طرح‌های فناورانه دانشگاه در حال حاضر رو به رشد است و در این زمینه طی سال گذشته ۱۹ طرح فناورانه آماده ارائه شد.

 

سمیرا نیستانی

 

کد خبر 1175513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha