قضا یک نیاز ضروری در جهت تامین عدالت و احقاق حق/ شان قوه قضاییه خدمتگذاری به مردم است

الواری گفت: قضا از جمله ارکان زندگی اجتماعی و یک نیاز ضروری در جهت تامین عدالت و احقاق حق و رفع خصومت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «غلام الواری» امروز (یکشنبه 25 اردیبهشت) در مراسم تودیع و معارفه دادستان نظامی گلستان گفت: قضاوت در اسلام از اهمیت والایی برخوردار است و قضات از شریف ترین و مقدس ترین مناصب محسوب می شود.

 

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گلستان با بیان اینکه قضا از جمله ارکان زندگی اجتماعی و یک نیاز ضروری در جهت تامین عدالت و احقاق حق و رفع خصومت است، افزود: قرآن کریم یکی از اهداف کلی ارسال رسل را در کنار تعلیم و تزکیه و بیداری فطرت انسان، فراهم کردن زمینه های قسط و عدالت خواهی برشمرده است.

 

وی ادامه داد: در شریعت اسلام، مذهب قضا از آن انبیا و اوصیا قلمداد شده و این جمله معروف شهید عدالت مولی الموحدین امیرالمومنین علی (علیه السلام) خطاب به شریح قاضی است یا شریح قد حبت مجلسا لا...

 

الواری با اشاره به اینکه در مدیریت قرآنی اولین ضرورت حسن خلق است، اظهارداشت: سنگین ترین چیزی که در ترازوی اعمال می گذارند اخلاق حسنه است، حسن خالق جمال قدرت و دژ محکم حکمرانی است.

 

وی، رعایت تقوای الهی را از نکات مهم دیگر در مدیریت قرآنی بیان کرد و گفت: امام صادق (ع) می فرمایند: «کسی که با تقوای الهی به خدا پناه ببرد خدا وی را حفظ می کند و کسی که در پناه امن او باشد باکی نیست از اینکه حتی اگر از از آسمان بر زمین افتد و یا بلا و مشکلات بر اهل زمین روی آورد و بر او نیز اصابت کند، او در پناه خدا است و از هر بلیه ای محفوظ است مگر نه آن است که خداوند می فرمایند پرهیزگاران در جایگاه امن قرار دارند».

 

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گلستان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به بحث قوه قضائیه، خاطرنشان کرد: مسئولان قوه قضاییه وظایف قوه را به صورت متوازن و همه جانبه مثل احیای حقوق حقوق عامه انجام دهند، احیای حقوق عامه کار دادستان ها است و بحث پیشگیری از وقوع جرم را با هم پیش ببرند.

 

الواری افزود: شان قوه قضاییه شأن خدمتگذاری به مردم است و با نگاه بالا به مردم نگاه نشود.

 

کد خبر 1175543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha