جهاد تبیین از مصادیق جهاد فی سبیل الله است

جهاد تبیین از مصادیق جهاد فی سبیل الله است جهاد تبیین تکلیف اصلی رهبر معظم انقلاب اسلامی بر دوش آحاد جامعه می باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه،برای فهمیدن این موضوع ابتداء باید به توضیح دو واژه " جهاد " و " تبییّن " پرداخت .جهاد در لغت از واژه جَهَدَه بمعنای تلاش و کوشش می باشد و از آن جهت که جهاد یک مفهوم عام و واژه ای مقدس و دینی است ، به هرگونه تلاش و کوشش در هر عرصه ای اطلاق می شود و جهاد مد نظر رهبر انقلاب باید داری هدف‌گیری در مقابل دشمن در آن وجود داشته باشد.

 

تبیین: واژه تبیین یکی از الفاظ قرآنی است که بارها در موضوعات مختلف برای روشنگری و بیان حقایق ذکر شده است. (قَدْ بَيَّنَّا لَكُمُ الْآياتِ لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ).

 

اساسا یکی از مهمترین وظایف شخصیتی پیامبران و ائمه اطهار(علیهم السلام ) حرکت در مسیر تبیین بوده است و جهاد تبیین را می توان در وجود مقدس حضرت زینب(سلام الله علیها ) در عرصه کربلا یافت که علیرغم آگاهی از سرنوشت خود شجاعانه قدم در این جهاد نهاد و بعد از وقایع عاشورا با تبیین و روشنگری های خود یک تنه توانست نقاب را از چهره حاکمان پلید کنار زند و آموزه های اسلام را برای جامعه آن روز به خوبی تبیین نماید.

 

جهاد تبیین واژه جدیدی است که توسط رهبر معظم انقلاب وارد ادبیات سیاسی کشور شد.

 

باتوجه به جنگ رسانه ای که در کشور حاکم است و در زمین جنگ نرم با دشمنان قرار داریم دشمن بدنبال وارونه جلوه دادن حقایق به ملت ایران است پس رهبر معظم انقلاب اسلامی دستور جهاد تبیین را صادر فرمودند و از آن به عنوان فریضه قطعی و فوری الهی تعبیر کردند و تمام اقشار جامعه باید بتوانند حقایق را برای جوانان امروز که تحت تاثیر و القائات رسانه ای دشمنان قرارگرفته اند بطور دقیق بیان کنند.

 

همانگونه که در بیانیه گام دوم انقلاب تمام آحاد و اقشار جامعه مورد خطاب بودند در جهاد تبیین نیز همه مردم مخاطب این فرمان هستند و می توان جهاد تبیین را یک واجب عینی دانست یعنی آنکه تبیین بر هر فردی از افراد جامعه واجب ، ضروری و فوری است چرا که پایه و اساس انقلاب اسلامی مردم بوده و در تمامی عرصه ها و در سخت ترین شرایط پای کار نظام ایستاده اند و در موضوع جهاد تبیین نیز باید همه مردم پا به میدان بگذارند و کار تبیین را انجام دهند و باید هریک از افراد جامعه در موضوعات مختلف سیاسی ، فرهنگی ، اقتصادی ، نظامی و... در حد بضاعت خود تلاش نمایند و تمام حقایق را برای همگان بیان کنند و با جهاد خود یکی از اهداف دشمنان که شبهه افکنی و لجن پراکنی بر علیه اسلام و آرمان های انقلاب اسلامی است را با بیان حقایق و زدودن غبار بد فهمی و کج فهمی خنثی کنند و از تحریفات دشمنان درباره انقلاب جلوگیری نمایند چرا که جهاد تبیین از مصادیق جهاد فی سبیل الله است.

 

 

با توجه به اهمیت موضوع جهاد تبیین باید خود را مجهز به سلاح بصیرت ، اخلاص و علم نمائیم .

 

جهاد تبیین احساساتی حرف زدن و تصمیم گرفتن نیست و نباید تبیین حقایق بگونه حزبی ، سیاسی و با حُبّ و بغض های شخصی صورت بگیرد بلکه با نگاه انقلابیگری و با داشتن بصیرت ، علم کافی و اخلاص همراه باشد و تبیین برای رسیدن به اهداف الهی انجام گیرد.

 

حجت الاسلام میلاد فرهنگیان 

 

کد خبر 1175560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha