بی توجهی به زبان در سیاستگذاری‌ های آموزشی و فرهنگی عواقب تلخی دارد

خوش اقبال گفت: زبان از مهمترین شاخص ‌های هویتی هر ملت است و عنصر وحدت ‌بخش به شمار می رود و بی توجهی به آن در سیاستگذاری‌ های آموزشی و فرهنگی، عواقب تلخی در پی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «غلامرضا خوش اقبال»، امروز (یکشنبه 25 اردیبهشت) در آئین پایانی جشنواره گلستان‌ خوانی «خوان نعمت» گفت: در این آئین که همزمان با «حکیم ابوالقاسم فردوسی» و پاسداشت زبان فارسی برگزار شده است از 30 کودک و نوجوان برگزیده این جشنواره نیز تقدیر می شود.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: زبان از مهمترین شاخص ‌های هویتی هر ملت است و عنصر وحدت ‌بخش به شمار می رود و بی توجهی به آن در سیاستگذاری‌ های آموزشی و فرهنگی، عواقب تلخی در پی دارد.

 

وی اضافه کرد: خوشبختانه زبان فارسی امروز از کامل ‌ترین زبان ‌های دنیاست که به همت بزرگانی مانند فردوسی و بیهقی و سعدی تا به امروز سیر موفقی طی کرده است.

 

خوش اقبال آشنایی کودکان با ادبیات کلاسیک را از مظاهر مهم تعالی زبان فارسی دانست و بیان کرد: تلاش انجمن «اهل قلم فارس» در برگزاری جشنواره «خوان نعمت» مایه افتخار است و در ایجاد انگیزه میان فرزندان و والدین برای توجه و فعالیت در حوزه زبان فارسی نقش مهمی دارد.

 

«حسن دهقان» نیز در این مراسم گفت: در این جشنواره به هنرهای نمایشی توجه ویژه شده و از جهت با سایر جشنواره‌ های گلستان‌خوانی متفاوت است و با یک ابداع خوب نسل جدید را با ادبیات کهن پیوند زده است.

 

دبیر انجمن «اهل قلم فارس» افزود: گره خوردن کودکان و نوجوانان با گلستان سعدی موجب رشد و تعالی آنها در زمینه های ادبی و فرهنگی می شود و تعداد آثار ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره و دغدغه والدین در کنار فرزندانشان قابل تحسین است.

 

خاطر نشان می شود در این مراسم که توسط انجمن «اهل قلم استان فارس» با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و حمایت موسسه فرهنگی و هنری «آفتاب مهر صبا فارس» برگزار شد از برگزیدگان در بخش‌ های مختلف جشنواره گلستان‌ خوانی کودک و نوجوان «خوان نعمت» تقدیر شد و احمد رضا باقرپور، آتنا علیزاده و رویا ترکان به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند و اهورا امانی، هلیا استواری، زینب شبانکاره، امیر محمد زارع ، آوا دهدشتی، هلیا زارع ، ملیسا شریف پویا و آرمین حسن زاده شایسته تقدیر شدند. از محدثه مختارجاه، مهرسا فرزانه، آوین عباس ‌زاده، شمیم عمادی، نازنین فاطمه میرزایی، ناصر احمدی، مهرسا بهرام پور، آرتین سعیدی ‌زاده، فاطمه زارع، محیا شیخی، پارمیدا رکن‌ منظر، فاطمه رفیعی و هلنا محمدی به خاطر توجه به ویژه به هنرهای نمایشی در اجرای گلستان‌ خوانی و مهشید بشیری، شادی عمادی، یلدا خرم ‌دل، ترنم حسن زاده، ثنا بهادری و ماهور کشتگر به عنوان کودکان مستعد تقدیر معرفی شدند.

 

کد خبر 1175622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha