تقاطع «نواب صفوی» و تعریض محور گویم پروژه های ستاره دار شیراز هستند

اسکندری گفت: تقاطع غیرهمسطح «نواب صفوی» در کمربندی جنوبی شیراز که چند سالی اجرا نشده بود، با بازنگری در این دوره کمیسیون عمران مصوب شد و احداث این تقاطع در کاهش بخشی از تصادفات موثر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علیرضا اسکندری»، امروز (یکشنبه 25 اردیبهشت) در پنجاه و نهمین جلسه صحن علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شناسایی نیازها و پاسخگویی به آنها در پیشرفت همه جانبه شهر و رضایت شهروندان نقش مهمی دارد.

 

عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: شورای اسلامی شهر به انجام مسیر ریل گذاری شده برای شهرداری می پردازد اما الزام مدیریت شهری حرکت پر شتاب و بدون وقفه و عذر و بهانه در این مسیر است.

 

وی اضافه کرد: شهردار شیراز در اواخر هفته گذشته اجرای پروژه تقاطع «جام جم» را در تعطیلات رسمی شورای اسلامی شهر شیراز و بدون اطلاع رسانی قبلی شروع کرد و نشان داد انتظار و توقع از شهرداری برای اجرای پروژه های عمرانی و تکمیل پروژه های نیمه تمام یک توقع زیاد نیست.

 

اسکندری تاکید کرد: ساماندهی ترافیک در شیراز از اولویت های برنامه ریزی توسعه ای در این کلانشهر است و تکمیل رینگ های ترافیکی و ساخت تقاطعات مورد نیاز بر اساس طرح های کلان ترافیکی رویکرد اصلی در کمیسیون عمران  است که موجب ایمنی در تردد،  زیرساخت های برای بهبود آسفالت معابر، پرهیز از سرریز شدن ترافیک در محدوده مرکزی شیراز و ... می شود.

 

وی ادامه داد: شهردار شیراز در خصوص تکمیل بزرگراه شهید سلیمانی، اجرای تقاطع جام جم، تکمیل تقاطع مدافعان سلامت، اجرای تقاطع نواب صفوی، تعریف مسیرهای دسترسی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و زیر گذر خیابان حضرتی و بزرگراه سردار شهید استوار باید گزارش های لازم را ارائه کند.

 

اسکندری اضافه کرد: نوسازی آسفالت معابر و خیابان های شهر موجب موجب تردد ایمن شهروندان می شود اما طرح کمیسیون اجرای آسفالت معابر خاکی در مناطق 11 گانه شیراز با 200 هزار متر مربع تنها در بهمن و اسفند انجام شد و اعلام شده تا پایان اردیبهشت لکه گیری و روکش آسفالت معابر خاکی انجام می شود.

 

وی گفت: احداث تقاطع غیر همسطح «نواب صفوی» در کمربندی جنوبی شیراز که چند سالی در بلاتکلیفی بود و اجرا نشده با بازنگری در این دوره کمیسیون عمران مصوب شد و احداث این تقاطع در کاهش بخشی از تصادفات موثر است و این پروژه و تعریض محور گویم از پروژه های ستاره دار شیراز هستند.

 

اسکندری تصریح کرد: شهردار شیراز در خصوص فعال بودن بزرگراه «شهید سلیمانی» در هشت جبهه خبر داده است اما اکنون برخی اخبار از عدم تزریق نقدینگی و غیر فعال شدن این بخش ها خبر داده که علت آن باید عنوان شود.

 

کد خبر 1175636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha