اصلاح اقتصادی موجب اعطای درآمد حاصل از اقتصاد به مردم می شود

اسدی گفت: اقدام دولت جدید برای جراحی و اصلاح اقتصادی ارزشمند است و موجب حمایت از خانوارها و اعطای درآمد حاصل از اقتصاد به مردم می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمد حسن اسدی»، امروز (یکشنبه 25 اردیبهشت) در پنجاه و نهمین جلسه صحن علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز گفت: اقتصاد ایران یک اقتصاد بیمار است که یارانه های مختلفی که وجود دارد و نحوه بهره مندی و برخورداری مردم از آن نیز عادلانه نیست و نیاز به اصلاحات اساسی و جراحی دارد.

 

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر شیراز افزود: این اقتصاد ناسالم موجب تبعاتی مانند قاچاق کالا و رانت و بی عدالتی در سطح جامعه شده و ایجاد ارز چهار هزار و 200 تومانی طی پنج سال قبل وضعیت اقتصاد را بدتر کرد.

 

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی جهان و تحولات جهانی و منطقه ‌ای،  اصلاح ارز چهار هزار و 200 تومانی یک ضرورت است و تاثیر جنگ روسیه و اوکراین بر اقتصاد دنیا و به تبع آن ایران غیر قابل انکار است زیرا این دو کشور ۴۰ درصد غلات و نیمی از روغن خوراکی جهان را تولید می کردند.

 

اسدی گفت:  در پنج سال اخیر شاهد قاچاق آرد و روغن یارانه ای ایران در لب مرز بودیم که سود فراوانی عاید قاچاقچیان می کرد و صادرات ماکارانی ما موجب حراج منابع ارزی ایران به جیب کشورهای وارد کننده ماکارانی و مشتقات گندم می شود.

 

وی اقدام دولت جدید برای جراحی و اصلاح اقتصادی را ارزشمند دانست و عنوان کرد: این اقدام دولت موجب حمایت از خانوارها و اعطای درآمد حاصل از اقتصاد به مردم می شود و از دولت تقاضای حمایت از اقشار کم درآمد و متوسط داریم و همچنین خواستاریم که برابر الزامات قانون بودجه ۱۴۰۱ کسری بودجه را نیز جبران کند.

 

اسدی با اشاره به ورود گسترده مسافران به شیراز در تعطیلات توروز و عید سعید فطر گفت: شیراز به عنوان قطب گردشگری و توریستی به ایجاد مراکز اقامتی متعددی نیاز دارد دولت و مدیریت شهری در این خصوص باید تسهیلات ایجاد کند و نیاز مبرم به ایجاد پارکینگ در مراکز زیارتی و سیاحتی شهر مرتفع شود.

 

کد خبر 1175644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha