فروشگاه های تولید و عرضه پوشاک اسلامی باید حمایت شوند

حجت الاسلام پیش قدم ضمن تأکید بر اینکه بسیج باید تذکرهای لازم را در زمینه حجاب و عفاف مدنظر داشته باشد، گفت: باید فروشگاه هایی که در زمینه تولید و عرضه پوشاک اسلامی فعالیت می‌کنند را شناسایی و حمایت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت‌الاسلام «حمزه پیش قدم» امروز (۲۵ اردیبهشت ماه) در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با دستور کار حجاب و عفاف و بررسی نقشه مهندسی فرهنگی استان اظهار کرد: یکی از مشکلات نداشتن متولی حجاب و عفاف در جامعه بوده و ضرورت دارد با توجه به اینکه بیشتر افراد جامعه با این موضوع درگیر هستند، متولی مشخصی برای این امر تعیین شود.

 

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: گزارش‌هایی در نشست با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج از طرف دستگاه ها ارائه شد که متاسفانه با واقعیت ها همخوانی نداشت.

 

وی ضمن تأکید بر اینکه بسیج باید تذکرهای لازم را در زمینه حجاب و عفاف مدنظر داشته باشد، افزود: باید فروشگاه هایی که در زمینه تولید و عرضه پوشاک اسلامی فعالیت می‌کنند را شناسایی و حمایت کرد.

 

حجت الاسلام پیش قدم با اشاره به اینکه این ستاد با توجه به وضعیت موجود طرح ها و شاخص های حجاب و عفاف را به دستگاه ها ابلاغ کرده، ادامه داد: شاخص های عفاف و حجاب از طرف استانداری نیز به همه دستگاه ها ابلاغ شده و ضرورت دارد این شاخص ها در زمینه فرهنگ حجاب و عفاف توسط کارکنان دستگاه ها رعایت شود.

 

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد با ارائه گزارشی از مدت زمان فعالیت خود در این ستاد، یادآور شد: دبیرخانه‌ حجاب و عفاف در استان تشکیل شده و کارگروه حجاب و عفاف نیز به عنوان هیئت اندیشه ورز با حضور افراد متخصص نیز در حال فعالیت هستند.

 

وی به برگزاری نمایشگاه حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: حدود ۴۰۰ عدد چادر بین بانوان، برگزاری گردهمایی «دختران ماه» و تجمع حجاب و عفاف نیز انجام شد.

 

حجت الاسلام پیش قدم تشکیل کارگروه مطالبه گری حجاب و عفاف را از دیگر برنامه‌های انجام شده توسط این ستاد دانست و اظهار کرد: دوره ها و شیوه های حجاب و عفاف برگزار شد و در این راستا 30 گروه مطالبه گر نیز در این زمینه فعالیت دارند.

 

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد نشست با اماکن، حضور روزانه در سطح شهر و بیش از هزار و ۵۰۰ مورد تذکر لسانی و همچنین معرفی پلیس ناظر به کمیته امننیت اخلاقی را از دیگر برنامه‌های این ستاد در استان دانست.

 

گفتنی است در این نشست هریک از مسئولان دستگاه های شرکت کننده به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در زمینه فرهنگ جاب و عفاف در جامعه پرداختند.

کد خبر 1175649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha