گسترش فرهنگ فارسی نیازمند توجه همه است/ ایجاد موزه بزرگ اصفهان

نورصالحی با اشاره به روز فردوسی، گفت: گسترش فرهنگ فارسی نیازمند توجه همه و تمرکز بر این حوزه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان‏، «محمد نورصالحی« روز یکشنبه(25 اردیبهشت ماه) در نشست علنی شورای شهر اصفهان اظهارداشت: گرامیداشت فردوسی به لحاظ اقدامات و کارهای زیادی که در توسعه فرهنگ فارسی و همچنین بیان علایق ایرانیان داشت ضرورت دارد.

رئیس شورای شهر اصفهان افزود: اقدامات فردوسی منشا وحدت و انسجام درونی و هماهنگی بین ایرانیان و همچنین همدلی برای ترویج معارف اسلامی شد.

وی با بیان اینکه زبان فارسی منشا وحدت و انسجام ملی است، تصریح کرد: گسترش فرهنگ فارسی نیازمند توجه همه و تمرکز بر این حوزه است تا در این راستا از زبان اصیل حمایت کرده و مانع از فراموشی و ورود زبان بیگانه بشویم.

 

نورصالحی بر آموزش و حفظ این زبان تاکید کرد و یادآورشد: مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر نیز در این خصوص نقش و ماموریت دارند.

 

ایجاد موزه بزرگ اصفهان

 

وی به ظرفیت تاریخی اصفهان و میراث ملموس و غیرملموس شهر اشاره کرد و اظهارداشت: اصفهان دارای پتانسیل ملی و بین المللی در این حوزه بوده که با همکاری دیگر نهادها باید از آن حفاظت و این میراث فرهنگی و معنوی ارزشمند معرفی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ایجاد موزه بزرگ اصفهان گفت: کارخانه ریسباف اصفهان با همکاری نماینده اصفهان و نجف آباد در کمسیون اصل 90 مجلس برای واگذاری به شرکت بازآفرینی و تبدیل به موزه در حال پیگیری می باشد.

وی خاطرنشان کرد: با چنین اقدامی امکان ایجاد بستر موزه ای و معرفی ظرفیت های اصفهان فراهم و جای خالی این موضوع در این دوره از شورای اسلامی شهر پر خواهد شد.

 

نورصالحی به فرونشست به عنوان تهدیدی علیه زندگی مردم و میراث فرهنگی شهر اشاره کرد و اذعان داشت: این مقوله باید با تدبیر ویژه مورد بررسی و رفع شود.

وی همچنین به روز ورزش پهلوانی اشاره کرد و یادآورشد: توسعه و ترویج فرهنگ ورزش و این رشته ورزشی ضرورت دارد که در اصفهان همایش و رویدادهای بزرگی در این خصوص صورت گرفته است.

 

کد خبر 1175663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha