زمین های کشاورزی و املاک وقفی، آماده اجرای پروژه های اقتصادی مردم است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تنویر افكار عمومی همسو با ترویج فرهنگ وقف در جامعه ضروری است، گفت: زمین های کشاورزی و املاک وقفی، آماده اجرای پروژه های اقتصادی مردم است.

«حجت الاسلام و المسلمین محسن مومنی مقدم» مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: سنت وقف همواره و برای همه اقشار جامعه قابل‌دسترس است و در انحصار یک‌طبقه خاص نبوده و نیست. نظام وقف یکی از سازوکارهای تحقق عدالت اجتماعی در جامعه است.

 

مومنی مقدم اظهار کرد: اطلاع رسانی و تنویر افكار عمومی همسو با ترویج فرهنگ وقف در جامعه لازم و ضروری است؛ باید در كنار بسیاری از امور دینی و عبادی به این موضوع مهم نیز توجه ویژه شود.

 

وی با بیان اینکه در زمینه نگهداری موقوفات و همچنین ایجاد وقف های جدید نیازمند فرهنگ سازی به صورت وسیع در جامعه هستیم افزود: مشارکت همگانی در هرسطح درآمدی جهت اجرای طرحهای اجتماعی در قالب "قرار دوازدهم" با تشکیل شورای خیریه، جذب سرمایه گذار در جهت بهره وری موقوفات، راه اندازی و ایجاد وقف مشارکتی با موضوع خاص از مهمترین برنامه های این اداره کل در سال ۱۴۰۱ خواهد بود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یادآور شد: برای امر شناسایی موقوفاتی که هیچ گونه اطلاعاتی از آن‌ها در سامانه جامع موقوفات کشور وجود ندارد نیازمند کمک افراد مطلع هستیم.

 

وی با اشاره به تلاش اوقاف در جهت جذب سرمایه گذار، احیای موقوفات و استفاده حداکثری از ظرفیت موقوفات تاکید کرد: اوقاف آمادگی دارد که موقوفات خود را با رعایت حفظ اصل موقوفه در اختیار سرمایه گذاران قرار دهد و به شدت از طرح های سرمایه گذاری در زمینه ایجاد کارگاه های اشتغال زایی، پرورش ماهی، دام، تولید علوفه و غیره استقبال می کند.

 

مومنی مقدم گفت: زمین های کشاورزی و املاک وقفی قابل سرمایه گذاری در اختیار اوقاف است؛ کسانی که تمایل دارند می توانند جهت اجرای پروژه های اقتصادی خود یا موقوفات را اجاره کرده و به صورت مستقل فعالیت کنند و یا به صورت مشارکتی با اوقاف، پروژه های خود را راه اندازی کنند.

کد خبر 1175706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha