قرائت دعای هفتم «صحیفه سجادیه» در کانون «منتظران نور» جهرم

نیکجو گفت: بچه های مسجد در کانون فرهنگی هنری «منتظران نور» جهرم، دعای هفتم «صحیفه سجادیه» را زمزمه کردند.

«رضا نیکجو» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: انس با ادعیه و دعاهای منقول از ائمه اطهار (ع) معنویت را در افراد بیشتر و سبب تقویت و تعالی انسان ها در ارتباط با خداوند متعال می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران نور» جهرم افزود: قرائت دعاهای مختلف به صورت هفتگی همواره در برنامه های این کانون فرهنگی هنری بوده و با همراهی اهالی و بچه های مسجد با شکوه خاصی برگزار می شود.

 

وی بیان کرد: از جمله این ادعیه، قرائت دعای هفتم «صحیفه سجادیه» است که با تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر قرائت آن، بچه های مسجد در کانون فرهنگی هنری «منتظران نور» به قرائت دسته جمعی آن اهتمام ورزیدند.

 

نیکجو با اشاره به اینکه دعا از امام سجاد (ع) است که برای رفع اندوه و سختی ها آمده و کانون فرهنگی هنری «منتظران نور» نیز به قرائت آن به صورت جمعی تاکید دارد، عنوان کرد: از این رو و به همت بچه های مسجد در این کانون فرهنگی هنری، قرائت دعای هفتم «صحیفه سجادیه» شب گذشته انجام شد.

 

 وی خاطرنشان کرد: این برنامه پس از اقامه نماز مغرب و عشا در کانون فرهنگی و هنری «منتظران نور» برگزار شد و اهالی مسجد و همچنین اعضای کانون در این برنامه شرکت داشتند.

 

به گزارش شبستان، دعای هفتم «صحیفه سجادیه» دعایی است که حضرت سجاد (ع)  به هنگام دشواری‌های طاقت‌فرسا یا نزول بلاهای سخت و زمان حزن و اندوه، آن را برای رفع اندوه و سختی‌ها می‌خواند.

 

 امام سجاد (ع) در این دعا بازشدن گره‌های زندگی را از خدا درخواست می‌کند.

 

 همچنین امام چهارم در دعای هفتم «صحیفه سجادیه» همه موجودات را تابع اراده خدا می‌داند و به ضعف همگان در برابر اراده خدا و عدم یاور و ناصر برای کسی که خدا او را ذلیل کرده، اذعان دارد.

 

کد خبر 1175719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha